Träningskväll på klubben

Idag har vi varit på klubben igen och tränat. Jag kommer hem därifrån stolt som en tupp :)
Nu sitter fjärren riktigt bra. Har tidigare haft problem från stå till ligg, men idag gick det som på räls!!
Han slängde sig ner i backen, och reste sig utan att röra sig det minsta fram eller bakåt. Snyggt som tusan om jag får säga det själv :)
Körde även hopp över hinder som trots en liten tjuvstart gick bra.
Inkallningen reste han sig upp två gånger, har inte gjort det innan så det kan ha varit agilitytävlingen i bakgrunden som gjorde honom lite osäker. Men bra träning att ha störande ljud runt omkring sig.
Men när han väl satt kvar så kom han väldigt snabbt och satte sig snyggt vid sidan.

Linförigheten är det finliret som saknas, han går ibland lite för långt fram. Men det ska vi jobba på veckan som kommer.
Stanna under gång gick superbra, körde lite specialträning på det igår och det lönade sig. Nu har poletten ramlat ner, så nu är det bara jag som ska lita på honom 100 % när jag lämnar honom.

Apporteringen har vi precis börjat på, men han har lärt sig kommandot och tar föremålet i munnen utan problem. Nu ska han bara lära sig att sitta still och titta på mig och inte släppa den för tidigt. Men jag har inte så höga krav på honom än, jag vill leka in apporteringen för att han ska tycka det är roligt resten av livet. Bara att han tar den i munnen är ett under för mig. Men det är ju för att Sally aldrig ville ta något i munnen när jag var i närheten.

Jag är så himla nöjd med honom, han är så superrolig att träna med och speciellt på klubben så ser man hur han anstränger sig för att allt ska bli rätt.


Nu ska vi krypa till kojs och bara njuta av hur roligt vi har haft ikväll.
Det roligaste för Nixo ikväll var nog den stora snygga schnauzertjejen som var där för första gången. Milde va han försökte ställa in sig hos henne  :)

Natt natt!!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vad roligt att höra att det gick så himla bra.. Alltid roligt att läsa vad Nixo gör. ha en underbar helg nu. Elisabeth o Roger med Atlas.

2009-04-17 @ 09:55:43
Postat av: malin

oj vad stor han blivit :) så himla söt!

2009-04-24 @ 08:52:24
URL: http://lilleville.blogg.se/
Postat av: Camilla och Tessie

Härligt det låter att det går så bra!!!

Ha en jättetrevlig helg!!!

Gå ut och sök på Puppy puzzle på nätet så hittar du filmen!!



Kram Camilla

2009-04-24 @ 11:15:51
URL: http://www.mamiroufs.se
Postat av: malin

tack. ja det hade vart skoj! vi flyttar snart till hus så då får ni komma å grilla med oss tycker jag å dricka någon öl. fast tror ju inte ville vill busa med nixo likamycket som nixo vill busa med ville hehe ;) kram

2009-04-24 @ 14:09:31
URL: http://lilleville.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0