Fint besök :)

Nu äntligen har semestern börjat. Ska bli väldigt skönt att få hitta på vad man vill i tre veckor.
Under förra veckan var det ingen cykelträning då det var alldeles för varmt ute. Vi var nere på grannyran istället.
I torsdags var det baddags för Nixo inför utställningen igår. Bad och fön är ingenting han direkt uppskattar men med hjälp av Christinas perfekta hundbadkar och superfön så blev han både ren och torr.

I fredags kom min mamma, syster och bror på besök. Väldigt trevligt, var längesedan vi träffades.
Det blev mat, prat och shopping i helgen. I lördags kom även min kusin och hans fru för att äta middag med oss. Alltid lika roligt :) Vi träffar familjen snart igen och det ser jag fram emot, men då är det vi som åker upp till Stockholm.

Mamma, syster och kusin.

Min bror och Lotta.

I lördagskväll var jag även och hämtade Emily och Myra på stationen. De var med och åt middag och sen körde vi lite ringträning och borstade på hundarna.

Nixo tyckte det var skönt att bli borstad på magen ;)

Nixo och Myra passade på att busa lite också.

Att ha tjejsällskap hemma tyckte Nixo inte var helt fel :)

Igår vad det då dags för utställning i Ronneby.

Nixo tar ut stegen bra :)

Väntar på vår tur att bli bedömda...eller dömda ;)

Springer fram och tillbaka framför domaren.

Sen kommer domen.....nej förlåt kritiken heter det visst ;)
"Skulle varit något bättre utvecklad i förhållande till ålder. Lite smal i skallen annars bra. Fint uttryck, bra hals och resning. Bröstet särskilt fronten för smalt, normalt vinklad. Rör sig för hastrångt annars bra."
Det blev blått band och tack och hej för dagen.

Domaren kallade fram oss och berättade att han tyckte att han var fin men för tunn. Han sa att all energi antagligen hade gått åt till att växa på höjden och att bredden kommer längre fram. Ge honom tid och han kommer bli jättefin i framtiden. Det blir man ändå glad att höra. Jag håller med om det mesta i kritiken dock inte allt. Men så är det ju alltid.

Nixo uppförde sig exemplariskt och det är det viktigaste för mig just nu. Han är som sagt 16 månader så han har framtiden för sig.

Så nu är helgen över. Familjen har åkt tillbaka hem och jag njuter av min första semesterdag. Hade önskat mig 15 grader och moln så jag kunde träna med Nixo. Det är 18 grader och molnigt men tyvärr väldigt kvavt ute så vi får gå en långpromenad istället.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth, Roger och Atlas

Aoooww.. jag tycker Nixo ser så himla ståtligt och snygg ut. Det påminner om Atlas för jag själv tycker att han ser smal ut men annars.. nej. jag tycker Nixo ser väldans bra ut det bilder du visar här. Ha nu en underbar 3 veckors semester!!! och Njut!!! kram Elisabeth, roger och atlas

2009-08-10 @ 10:08:27
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: Linda

Han ser ju fin ut på bilderna Nixo, inte alls speciellt naken. Mina är mycket värre... hmmm men men så är det ibland.

Njut nu av semestern och så hoppas vi på bra väder för hundträning.

2009-08-10 @ 15:24:19
URL: http://www.snotrollens.se
Postat av: emie

tack så mycket.. nu ska jag bara fortsätta kämpa och ha rätt känsla i kroppen..

fina bilder på nixon från utställning.. när ska du ställa nästa gång?

kram

2009-08-11 @ 18:20:04
URL: http://livetmedemie.blogg.se/
Postat av: malena me familj

tack min vän. Jag är övertygad om att sally håller ordning och reda på vår huligan som hon alltid gjorde. Hihi! Ja dom sätter sina spår i en som aldrig går bort. Alla på sitt lilla vis. Hoppas vi ses snart igen. Många kramar

2009-08-13 @ 22:04:18
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Elisabeth Roger och Atlas

Hej.. självklart ska jag skicka över bilderna!! Har ett på färg och ett på svartvitt gällande när Nixo sitter vid fönstret och ska även skicka det andra som du efterfrågar. Jag tyckte det var jättetrevligt så även min man och allra mest Atlas. Han var så trött när han kom hem men lycklig över att träffa dom. Tror ialla fall jag. Jag hoppas att det blir fler gånger. ojaa... mailadress till dig? så jag kan skicka över bilderna. kram Elisabeth, Roger och Atlas

2009-08-17 @ 10:13:42
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0