Nixo som skärgårdshund....

Vi är nu ute på semesteräventyr. Hälsar på min familj.
Igår kom vi upp på eftermiddagen och vi började med att åka och hälsa på min pappa och åt middag där.
Efter ett par timmar med mycket prat och god mat så åkte vi vidare hem till mamma och company.

Där blev det bara lite snack sen blev det ganska snabbt sängen. Efter långresan var vi ganska trötta.
Jag och Nixo började morgonen med att cykla 4 kilometer och sen blev det frukost.
Efter det åkte vi ut till Dalarö där vi har landställe. Mamma och co har även båt där ute så vi tog oss en sväng. Det var många år sedan jag var ute och det var riktigt roligt att komma ut.
Det blev första gången för Nixo att åka så stor båt, han tyckte nog det var ganska roligt, även om han tyckte det var lite läskigt när det gick fort.

Nixo kollar in båten och framförallt badbryggan :)

Dalarö från båten...

Jag och Nixo redo för båtfärd.

Och här kom bror med på ett hörn ;)

Syster yster :)

Nixo njuter av den stilla fläkten...

sen blev det lite mer fläkt och då blev det lite läskigt...men nä, han spyr inte över relingen ;) Han ska bara kolla hur dropparna smakar ;)

Jag, Nixo och Nisse i båten..

Fika ute på Fjärdlång. Från vänster, Hinken, Mamma, Staffan, Rob, Charlotta och Nisse.
Nisse och Nixo tog en tupplur, Nixo hittade ingen kudde så han tog Robs fot ;)

Sen blev det hemfärd och nu är sitter vi och väntar på att grillningen ska bli klar.

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Christina

Ser härligt ut på böljan, Nixo verkar tycka det är mysigt med lite fläkt i håret!

Vi har fortfarande inte kommit iväg till Danmark, Dexter tycker inte det är dags ännu och inte Stella heller för den delen. Hon är lite sur mot både Dex och Lacey.

Katterna mår bra, den tjocka gick ut igår och skulle ta en bantningskur tills idag sa hon. Den minsta vill bara vara inne och den tredje har jag inte sett till!

Vi hörs!

2009-08-24 @ 08:38:31
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Anonym

aooooow va mysigt!!! Nixo verkar stormtrivas som en riktig sjöbuse. Och även du verkar stormtrivas. Atlas har börjat allmän lydnaskurs idag. Gick hyfsat bra men mycket att lära. Ha en fortsatt skön semester! kram Elisbeth, Roger och Atlas.

2009-08-24 @ 21:00:31
Postat av: Christina

Jaha, nu kom även Atlas resultat, hd B och ed ua, härligt. Hoppas hela kullen fortsätter i samma tasspår, dvs. A och B höfter.

2009-08-26 @ 07:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0