Ess har hittat hem igen..

Idag var jag inne på blocket och tittade under efterlysningar. Jag har i flera dagar tänkt på det men inte kommit mig för att gå in där. Men idag tog jag mig i kragen. Hittar då en efterlysning där beskrivningen stämde väldigt bra in på Ess.
Jag jämförde beskrivningen och fotona som jag har tagit ett par gånger och bestämmer mig sen för att ringa och höra. Det är lättare om de själva fick avgöra om det var deras katt eller inte.

En kvinna svarar och jag förklarar att jag är stödhem åt Ess och att jag tycker hon passar in på deras beskrivning. Jag guidar henne in på kks.nu så hon kan få se bilderna på henne.
Hon har några barn i bakgrunden som undrar vad som försigår. När de ser Ess på bild skriker barnen "Där är vår Stina"!!

Jag ber henne ringa Lena på KKS för att bestämma hur vi ska gå tillväga. Blir uppringd en stund senare och vi bestämmer att de ska komma hem till oss under eftermiddagen och titta på henne.

Så för en stund sedan kom hela familjen. Alla var spända av förväntan och jag höll tummarna för att katten verkligen var deras. Vet ju själv vilken lycka det är när man hittar sin bortsprungna katt.

Det var inte ens en tvekan. Så fort de såg henne sa de "det där är vår Stina". Så nu har Ess som alltså hette Stina fått följa med sina ägare hem.
Stina är inte 16 veckor som vi trodde utan 7 månader :)

Vi önskar Stina och hennes familj all lycka till!
Härligt att få hjälpa en katt att få komma hem till sin familj :)


Sover gott på kattställningen..

Spanar på resten av gänget :)

Nu är det dags att gå ut och träna slalomingångar med den stora lurviga....

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Christina

Vad skönt att lill-katten fick tillbaka sitt gamla hem, kan tänka mig att barnen var överlyckliga. Tyckte nog att hon såg äldre ut än vad ni trodde när jag träffade henne men det kan ju variera jättemycket på hur stora de är.

Gänget undrar om allihopa får komma på trafikplatsinvigningen?



hälsn.

Christina, Dexter, Mixtra, Kitty och Lacey

2009-07-23 @ 12:06:39
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: S Yster

Vilken jättefin katt! Skönt att hon kom till rätta igen. Bra gjort syrran!

2009-07-25 @ 15:07:36
Postat av: Malena

NÄR kommer bilderna??? VILL ha dom nu ;) ;)

2009-07-26 @ 15:44:13
Postat av: Emie, Ior & Wiggo

ja.. det va roligt att se dom busa... på samma sätt.. Wiggo blev nog lite kär i alla päls... inte bara han som är pälsboll ;-)

Ior hade skadat ena trampdynan så det blev ingen tävling igår... vila..

kram

2009-07-27 @ 09:21:58
URL: http://livetmedemie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0