Lilla Ess söker nytt hem!

Idag har vi för första gången ställt upp att vara stödhem åt en kattunge utan hem.
Vi kallar henne Ess och hon är blåsköldpaddsförgad. Jättesöt och jättetrevlig!!
Rumsen, spinner så hon nästan spricker, kelen, och självklart leksen.

Det här är drömkatten för er som letar katt.
Tyvärr kan vi inte bli ett permanent hem till henne då vi känner att vi redan har tre katter och Nixo.
Men även om du som läser detta inte vill ha katt så kanske ni har en vän som söker katt.

Hör av er till mig eller kontakta Lena på KKS (Kattkommando Syd) om ni är intresserade eller vill veta mer.
Här kommer lite bilder på denna underbart söta katt, och japp, jag är redan partisk ;)

Kollar in kattställningen..

Jag har inrett ett rum till henne. Hon sitter i karantän i en vecka så vi ser så hon är helt frisk innan våra andra katter och Nixo får träffa henne.

Hon påminner mycket om vår egen Skrollan..

Hon spann hela tiden men tyckte nog jag var lite jobbig med kamerablixten hela tiden.
Ska ta nya bilder ute i dagsljus imorgon. Kan man få se hur söt hon är i ansiktet också ;)

Nu är det dags att gå och mysa med nykomlingen så hon inte känner sig ensam och övergiven.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Christina

Lilla Ess var ju söt, men inte ser hon så ung ut som de hade uppgivit!

Borsten vi köpte på Kiviks marknad var superbra! Ska införskaffa mellanvarianten också + en stor till mamma. Perfekt i kampen mot vita samojedhår och allt annat också för den delen.

Nu drar vi till Stockholm! Ses nästa vecka!

2009-07-15 @ 09:36:15
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Elisabeth o Roger Atlas

Hej!... Lilla kissen ser verkligen goooer ut. Tyvärr klara jag inte av katter.. allergisk mot dom. Tror Nixo fixar det galant när han väl får känna Ess. Lillmatte lär berätta för alla sina kompisar att hon har fått en "gratis" tatuering av sin bror..skratt.. Febern har jag kvar ännu och har tagit det lugnt. Vi kopplar av nu, speciellt Atlas kopplar av helt. Ha en bra kväll! kram

2009-07-16 @ 22:13:55
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0