Sommardrag..

Jaha då var Lacey tillbaka hemma och i helgen hade vi lite folk hemma. Vi åt gott, drack gott, spelade kubb och sjöng singstar. Jag hade ju planerat hela kvällen med aktiviteter, men det blev lite bråttom när taxin kom. Klockan hade sprungit ifrån oss och det var dags att åka in till stan för att titta på spektaklet "Kristianstaddagarna". Det är en upplevelse...kanske inte den mest positiva men vårt sällskap hade väldigt trevligt. Det både dansades och sjöngs en hel del :) Tack alla för en trevlig kväll.

Igår tyckte jag det var dags att Nixo fick leva upp till sitt ryckte som draghund. Christina var snäll och lånade ut sin skrinda och sele. Tack!
Sen var det bara att åka hem med grejerna och sela hunden. Han tyckte det var lite läbbigt den först minuten. Sen såg man hur kul han tyckte att det var. När de får göra något som de är gjorda för så lyser det alltid lite extra i ögonen.

Idag var jag och Nixo hos Christina och tog en promenad med Kitty, Mixtra, Dexter och Lacey. Det var härligt men man märker att Nixo har tappat ork efter de här fem veckorna i stillhet.
Eftersom vi inte tog några bilder igår när han drog skrindan så var jag tvungen att dra ihop till en fotosession idag :) Mest för att ni ska få se hur snygg han är när han gör det han är gjord för att göra :)

Draghunden Nixo!!

Passar jättebra och verkar trivas dessutom :)

Han tyckte det var lite tråkigt att stå stilla. Är ju roligare att röra på sig när man äntligen får vara lite draghund.

Både matte och Nixo är nöjda :)

Han var ju tvungen att få prova hur det känns att sitta där bak. Skrollan leker clown i bakgrunden..

Kom igen nu matte, dra mig nu så kanske jag hjälper till i vinter...

Nu ska vi lägga oss ner och vila...Nixo ligger iof redan och vilar. Det har varit en aktiv dag för honom idag.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Christina

Ser ju bra ut det där. Förklara för Nixo bara att det där han gör på de sista bilderna, det har han fått om baktassarna helt.

2009-07-13 @ 21:48:40
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: S Yster

Haha! Och Skrollan i bakgrunden! Dom är så gulliga!

2009-07-13 @ 22:17:42
Postat av: Elisabeth o Roger Atlas

Det ser jättebra ut brossan!!... du ser riktigt stotligt ut. (den svartvita bilden är bara så fiiiin) Tyvärr har matte inte bilderna i sin dator när jag själv drog skrindan. Det finns en hel del från förra året. så.. jag har oxå dragit skrindan.. fick skrindan av Rogers pappa. men du brossan... vem ska dra dig när du sitter där bak.. din matten?..s.. vi höres! och jag hoppas vi ses snart..voff.. kram Atlas.. Elisabeth o Roger

2009-07-14 @ 08:33:35
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: Cissy

Jag tror Nixo har en plan inför Furudal och det är därför han vill provåka lite också haha :)



Visst är det gulliga syster yster ;) Skrollan hade värsta showen i bakgrunden, tyvärr var det något tok med kameran så typ alla bilder blev suddiga..

2009-07-14 @ 12:53:20
URL: http://nixo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0