Veckan som gått...

har varit både upp och ner. Det har hänt mycket men ändå ingenting, låter väl vettigt...

Förra veckan var det begravning för vår ombudsman. En väldigt fin begravning med mycket folk. Sorglig men vilken begravning är inte det...Han finns med oss i vårt dagliga arbete och hans minne lever vidare.

I lördags följde jag med Nina och Flinga på agilitytävling i bjuv. En väldigt trevlig dag där agilityabstinensen gjorde sig påmind. Bjuv är även den tävlingsplats där jag och Sally gjorde vår sista start för 3 år sedan. Det var där hon fick sin stroke. Men det var skönt att komma tillbaka och glädjen som man ser hos alla hundar gör att man längtar tillbaka otroligt mycket. Tyvärr blev det inga kort tagna. Kameran var upptagen på annat håll..

För övrigt har det varit ganska lugnt. Nixo har fått vila tassen på allvar, korta promenader och inget spring för övrigt.
Igår kom Lacey hit, hon ska vara här till på lördag. Natten blev ganska orolig men båda verkar lugnare idag. Nixo blev nog så glad igår för att han hade en kompis här så han vågade inte gå och lägga sig. Det gäller ju att passa på tänkte han nog. Men idag när han märkte att hon var kvar så gick det mycket lugnare till. Nu ligger båda och sover...vet inte om det är det bästa just nu. De får gärna sova inatt istället, blev bara fyra timmars sömn natten som gick...

Nixo kom lös igår och rusade som en galning. Jag blev hypernervös och försökte snabbt fånga in honom...vilket var lättare sagt än gjort. Fem veckors vila gör ju sitt..Så idag väntade jag bara på att han skulle börja halta när han gick upp. Men till min stora glädje visar han ingen hälta överhuvudtaget :)
Jag ska dock ta det lugnt ett tag till, men det är ju verkligen skönt att det verkar gå åt rätt håll!

Här kommer lite bilder på busarna.

Det fick bli lite lek inomhus eftersom det ösregnade ute. Sallys gamla leksak kom äntligen till användning. Hon vägrade att röra korvarna ;)

Lacey med bus i blicken..

En väldigt glad Nixo, han har ju kompis hemma :)

Kan jag få gå ut...snäääälla....

Det fick bli fortsatt bus inomhus då någon hade öppnat kranen från himlen..

"Livsfarliga kamphundar" ser ni rubriken framför er...Men sanningen är att Nixo bara har ett stort gap och vill visa Lacey alla sina fina tänder och Lacey försöker bräcka det hela med att visa sitt fina tandkött ;)

Vinnaren är.....jag sa att det var oavgjort, var lugnast så tänkte jag :)

Nu hoppas jag alla får en trevlig helg och att solen skiner på er!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth o Roger Atlas

aaaoooowww... vad sotis jag blir av att se den lilla valpen... guuu så söt men guuu vad Nixo och Atlas är lika varandra. Tur att tassen inte blev sämre. Tråkigt det som hände för 3 år sedan. I morgon kommer Atlas träffa en kompis som är mattes mosters och morbrors hund Peggen. Finns med på Atlas bloggsida. Atlas lyckades oxå smita pga att lillhusse glömde stänga dörren .. fick veta det av Roger när jag kom hem från Lund. Tur jag inte var hemma för jag hade blivit skitnervös eftersom vi bor nära trafikerad väg. I morgon bär det i väg till Dalarna men först till Kungälv för att träffa Peggen. Inget mer om att syskonen träffas? ha det gott! Elisabeth, Roger och Atlas

2009-07-10 @ 21:33:13
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Och som vanligt så är det superfina bilder på sidan trots att det är inomhus dom är tagna!!! Lilltjejen växer så det syns!! Kan tänka mig att Nixo hade det jobbigt att hålla sig lugn när polaren kom på besök. Jorå, vi ska till Öland men inte Ronneby. Har vi tur så träffas vi där!! Det vore väldigt trevligt. Vi tar det lite lungt så även hundarna får lite semester från utställningarna. Lagom är bäst. På Bornholm fick Nellie ett lindrigt värmeslag så jag blev så orolig. Det vill jag inte vara med om igen. Det satte sina spår på många sätt.

Sköt om dig nu så kan vi höras av!

Du är en pärla som vill hjälpa mig att fota.

Kram Camilla

2009-07-11 @ 16:09:26
URL: http://www.mamiroufs.se
Postat av: Christina

Tack för hjälpen med Lacey, hon sov gott när hon busat en liten stund med sina "kennel-mates".

I morse roade hon sig med att tömma 2 Icapåsar med samojedull på altanen, hon kunde inte riktigt förklara vad det var för mening med det men det kan vara att hon längtade efter snö. Det såg nämligen ut som nysnö på hela altangolvet!

2009-07-12 @ 08:18:15
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Anonym

Skoj att Nixo uppskattade skrindan, ser framemot att se bilder från premiärturen!

2009-07-12 @ 20:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0