Malmö utställningen

Sen Nixos födelsedag har vi hunnit med ett träningspass på brukshundklubben.
Det var mest genomgång av det vi gjorde förra terminen men vi började även med stå och stanna.
Stå kan han ju sedan innan men bara framifrån, så nu lär vi in det lydnadsmässigt. Det tar ju ett par gånger men med hjälp av klickern hoppas jag att det sitter tills på torsdag.
Jag och Nixo tränade även lite fjärrdirigering. Det är stå/sitt/ligg i olika kombinationer. Han är väldigt duktig på det, det som vi behöver finslipa på är från ställande till sättande och tvärtom, då flyttar han sig fel med benen.

Igår åkte jag, Christina och Linnéa till Malmö och ställde hundar. Nixo fick inte följa med eftersom han är mitt i fällningen. Han fick stå hemma hos Christina under dagen.
Jag ställde Kitty i bruksklass. Det gick väl ganska bra, hon vann klassen men fick bara en slät etta. Jag hade ju gärna velat haft ett ck på henne så vi hade haft chansen att tävla om certet. Men så blev det inte den här gången.
Självkritisk som jag är så fick jag sitta en stund efter och analysera vad vi hade gjort. Vet inte själv om jag hade kunnat visa henne på ett bättre sätt som hade gjort att vi hade fått ett ck. Jag hoppas iaf att Christina var nöjd med resultatet det är ju det som är viktigast.
Linnéa ställde Mixtra och Dexter. Dexter blev bästa veteran och fick upp i finalringen. Tyvärr blev han oplacerad där. Mixtra gick vidare till till konkurensen men blev oplacerad.
Vi har ju varit med om bättre dagar om man säger så, men det var väldigt trevligt ändå.

I uppfödarklassen fick jag ställa Flisan som är Yvonnes hund. Det var Anneli som har Deejasomes kennel som ställde där. Gick bra, vann klassen och fick HP.
Här kommer en bild från den klassen.

Fotograf: Yvonne

Nixo var överlycklig när vi kom hem och jag har fått döva mitt dåliga samvete med att köpa lite nya saker till honom.

En rosa gris bland annat :)
Han var inte så lätt att fotografera för när han upptäckte att den lät så var det väldigt viktigt att snabbt få ut grisen ur huset och lägga den på gräsmattan. Jag anar att den kommer bli hans nästa objekt att äta upp, läskiga rosa grisar kan ju vakthunden inte acceptera inomhus.

Nu piper Nixo, klockan är dags för grannyra säger han.
Och han har alldeles rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0