Nixo 1 år!!

Idag är det en stor dag, det är Nixos födelsedag!!

Tänk vad året har gått fort. För precis ett år sedan tittade han ut och då var han inte stor.
Många centimeter och kilon senare fyller han alltså sitt första år!
Nixos första år här har varit omtumlande. Han har stärkt mig som människa och vi är bästa vänner för livet.
Vi umgås så gott som 24 h om dygnet, det är inte många dagar eller timmar vi har varit ifrån varandra.
Han är min följeslagare i vått och torrt. Han älskar livet, att springa, busa, dra, mysa och träna lydnad.

Vi får även passa på att  GRATULERA alla hans syskon!!

Nixos födelsedag började på jobbet där min chef gick och köpte prinsesstårta till honom. Vi andra fick också smaka. Han ansåg att alla medarbetare oavsett hur mycket de gjorde på arbetsplatsen förtjänade tårta när de fyller år. Nixo såg först lite tvekande ut, han har aldrig ätit tårta innan. Men insåg snabbt att det där kunde vi göra till en vana.

Efter jobbet åkte vi till djuraffären och köpte leksak och godis. Mormor Christina var med och av henne fick han en jättegod igelkott och tuggben. Mycket uppskattat!!

Sen åkte vi hem och gjorde en mindre rolig sak, dvs borstade födelsedagsbarnet. Han tycker inte det är jättekul, även fast jag har försökt förklara att fäller man en halv ica kasse varje dag så får man stå ut med att bli borstad varje dag.

Sen var kl 18 och det var dags för grannyra som vanligt. Många kompisar var där och Nixo hade superkul som vanligt.
Efter 45 minuter ringde Christina och vi åkte upp i skogen och gick med hundarna i nästan en timme.
Så nu har jag en slagen hjälte här hemma, det är kul att fylla år men lite jobbigt.

Och så ville  jag gärna lägga ut lite bilder på honom idag, men födelsedagsbarnet orkade varken sitta eller stå. Men några liggande bilder fick jag iaf ta.

Det är roligt att fylla år men man blir trött..

Nu säger födelsedagsbarnet god natt och tackar alla som har gratulerat honom idag :)


Det här är bara början på ett förhoppningsvis långt och lyckligt liv tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej Självklart får du länka vår blogg. Har själv tänkt på om vi kunde länka Nixos blogg för det är roligt att se hur det är med Atlas bror. Så jag hoppas att även vi får länka er blogg till vår blogg. Håller med dig om att killarna har blivit stora och att huvudet är nog kvar på valpstadiet..skratt.

2009-03-17 @ 21:09:48
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: Charles

Grattis i efterskott Nixo!

2009-03-20 @ 16:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0