Var är vintern..

Nu har vi fått nog av höst och regn. Hade det varit sol och höst hade det varit ok, men mörker och regn gör inte kroppen och själen piggare och gladare direkt.

I tisdags var det dragträning för alla fyra hundarna. Nixo gick fram med Mixtra och hela gänget kom fram valbehållna :) Jag hade nog vattnat Nixo lite mycket för han hade stannat många gånger för att kissa. Jag tyckte att min promenad innan skulle ha avhjälpt detta men jag hade fel. Man lär sig alltid något nytt.

Igår åkte vi och hämtade Lacey efter jobbet. Hon och Nixo röjde en halvtimme i trädgården, sen var de så pass sansade att jag kunde släppa in dem ;) De lekte fint med varandra i vardagsrummet medan jag stökade omkring. Sen åkte vi träffa Nina och tjejerna. Vi tog en promenad i lite drygt en halvtimme och sen körde vi ner till klubben. De har en perfekt hangar där så man kan träna inomhus på vintern.
Vi turades om att köra med alla fyra hundarna och Nina kom med många bra råd. Jag är fortfarande ovan vid att köra stor hund så jag måste tänka lite annorlunda. Vi tränade mycket på vippen då vi inte har haft möjlighet att träna den så mycket innan. Det tog bara ett par gånger så kunde han själv springa över utan tvekan. Vi ska försöka träna lite mer regelbundet, det känns som att vi behöver det inför vårens fortsättningskurs.

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna.

Ni som följer bloggen vet att Nixo kan en massa onödig tricks, det två senaste är att buga som han gör på ovanstående bild och...

att ramla på sidan (som oftast blir att han slänger sig på rygg). Det är på kommandot "pang" som han slänger sig på sidan men han tycker det är så roligt så han ligger oftast med alla ben i luften och sprattlar ;)

Nixo och Lacey och deras favoritlek, dragkamp. Men leken har förändrats mot när Lacey var 12 veckor...Nixo ger sig inte lika lätt längre ;) Men det är fortfarande Lacey som är chefen, det märks :)

Trims och Trams är deras nya namn, de ville inte vara stilla en enda sekund så man kunde ta ett sansat foto, detta är det bästa jag lyckades åstakomma.

Vi närmar oss första advent med stormsteg och jag känner mig laddad inför att byta gardiner och sätta upp ljusstakarna i fönstret.
I går tjuvstartade jag lite och köpte en ny stjärna.

Här är den, det är en stjärna som står på fot och ja det är nya gardiner också ;)
Det är farligt att släppa mig i affärer fulla med julsaker ;)

Nu ska jag luta mig bakåt i soffan och bara vara...imorgon är det fredag och sen är det bara två dagar till Hinken kommer hem. Han har varit i Sälen sedan i söndags och det är väldigt tomt här hemma. Vi saknar honom här hemma, alla fem :)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth,Roger,Atlas o Yzer

Vilka härliga bilder!!! Det blir inte mycket härifrån med bilder ännu. Ja som du vet så pluggar jag.. klarat min först eximination.. väntar svar på den andre och håller på med den tredje eximination.. puuuhh.. Skönt att jag inte är ensam om att jag oxå är livsfarlig att släppa mig ini affärer fullt av julsaker..s älskar sånt! aooow förstår dig! Själv saknade jag min Roger när han var borta tre nätter. Var helt ensam. Han var i sthlm. Hört ngt mer när vi kanske kan få Atlas och Yzer att dra? Ha en mycket trevlig 1:a advent!!! kram kram från oss alla här till er !!



2009-11-28 @ 20:37:53
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0