Charmtrollet...

valpbusen, huliganen, sötnosen, ullbollen alias Minus har idag varit på sin första ringträning. Det ska börjas i tid sägs det ju ;)

Han stod fint, visade tänderna fint och stod helt stilla medan han kändes igenom. Det här är lovande inför hans utställningsdebut ;) Haha, nu är han ju bara 10,5 vecka så han står ju inte några långa stunder, men med hans kontakt, vilja att jobba och härliga personlighet så kan han ju inte bli annat än en toppenhund...förresten, han är redan en toppenhund :)

Nixo och jag var igår och tränade rallylydnad igen. Han var kanonduktig om än lite disträ. Jag måste verkligen jobba på hans koncentration. Han går som en stjärna och helt plötsligt så bryter han och sen är han tillbaka igen. Men sekunderna som han tappar koncentrationen gör att vi kan missa ett sättande, en prydlig sväng eller något annat, så det måste bort.

Jag har fastnat lite i mina egna tankebanor just nu men nästa gång jag och Ann ska träna tänkte jag att vi skulle ta oss en titt på det. Hon har många bra idéer och får mig att tänka "outside the box".


Mitt lilla vattenmonster som nu går under namnet vattenalkoholisten på jobbet. Blir som besatt vid vattenskålen, kan det vara för att det är fiskben på botten ;)


Sen fick vi en present av Sara och Erik. Tror ni den här kan charma någon? ;)


Hundarna vilar och jag ska följa deras exempel, tempot är högt just nu så det gäller att vila när man kan.


På återseende!


Kommentarer
Postat av: malin

haha skitbra present till hunden :)

nu kan du ut prova hundtricket!

kram

2010-09-08 @ 20:54:47
Postat av: Elisabeth

guuuuuu vilken söting!!! blir så himla avis.. och du.. med den runt om halsen med den texten då blir det inget singelliv längre.. hehehe.. inte med den lilla charmtrollet .. vänta du bara..ler..NIxo är lika söt han oxå tro inget annat.. då skulle jag tycka att min atlas är bara bläää när både NIxo och han är lika i utseendet...kram

2010-09-12 @ 18:44:38
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0