Förberedelser...

Till helgen smäller det. Dags för en av de två stora samojedträffarna som rasklubben arrangerar.

Visseltofta heter platsen där det kommer finnas samojeder både till höger och vänster.

Idag har jag varit och hämtat rallylydnadsskyltarna för det är precis så helgen börjar.

Jag och Beatrice Palm, som är rallylydnadsdomare och tävlar i klass 3 i agility med sin samojed Stella, är vi som kommer hålla i just rallylydnaden och agilityn.

Det kommer även att finnas möjlighet att prova på drag både med trehjuling och med skrinda.

Jag hoppas att alla samojedmänniskor som kommer passar på att testa de olika aktiviteterna.

Har du samojed, är du intresserad av rasen och vill veta mer? Hjärtligt välkommen till våra aktiviteter på lördag eller till vår utställning på söndag.

På söndag är det utställning och då finns det möjlighet att se många fina representanter för rasen.

Mer information om helgen finns på rasklubbens hemsida: www.sphk.se/samojed



För att återgå till mina huliganer så var jag och Nixo på 4 rallylydnadsträningen för den här terminen. Han har aldrig gått så bra som han gjorde igår. Allt lossnade och hamnade på precis rätt plats. Jag hoppas att det fortsätter på det här viset för nu har jag tagit mod till mig och anmält till en ny tävling. Det största problemet med tävling har alltid varit och är mina nerver. 



Idag har jag uppletande med båda två. Minus har kört med föremål för första gången och var jätteduktig. Hans föremålsintresse gör så himla mycket i träningen. Det är svårare med Nixo som inte har samma föremålsintresse. Honom får man reta igång för att han ska jobba på riktigt bra. Men det är ju inte så svårt att reta honom ;) Och när han väl är uppretad får man passa sig för då är han på G!!

Men lika snabbt som han går upp i varv går han ner i varv när han har hittat föremålet eller personen.
Det är härligt att se dem jobba och utvecklas för varje gång :)


Imorgon fortsätter förberedelserna inför helgen och på fredag är det dags att hämta husvagnen. Sen är det dags :)


På återseende!

Kommentarer
Postat av: Malena

Tack min vän :) ha nu en underbar helg och hälsa fina Stella!! Lycka till med alla du ska ställa :) kram

2010-09-15 @ 22:07:36
URL: http://Http://valjelivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0