Hösten är på gång..

Det är inte lika varmt på vår morgonpromenad längre och altandörren stängs tidigare på kvällen. Det betyder att hösten är på väg.

Vad har hänt sen sist då...

Dagarna rusar iväg så jag kommer knappt ihåg allt vi hittar på. Semestern gjorde också så att dagarna blandades till en salig röra ;) Dessutom är jag trött ikväll så jag kommer knappt på vad vi har gjort. Men det har varit fullspäckat schema som vanligt, det gillar vi :)

Men vi har varit på promenader, tränat på Minus namn och tränat lite på att gå i koppel. Men mestadels går Minus fortfarande lös, det är bara i närheten av bilvägar som jag kopplar honom.

Vi har kört vår första cykelträning med Minus i cykelkorgen och det gick jättebra. Han satt fint och tittade medan Nixo fick springa och slita ;)

Nixo och jag var på rallylydnadskurs igår. Vi hade en toppenkväll, han gick superbra och verkligen jobbade. Det är en härlig känsla :) Jag hoppas det fortsätter så här, tanken är att jag ska anmäla oss till en ny tävling.

Idag var vi och hämtade Nixos pass. Hans rabiestest kom tillbaka och visade att han är klar att åka utomlands. Så nu får vi nog börja planera lite tävlingar på andra sidan sundet :)

Här kommer lite bilder som är tagna under veckan som har gått.

Världens bästa ombudsman på jobbet kom idag med en sån här låda till mig. Då blir man extra glad :) Så nu kommer ju hans ärende gå lite före alla andras hihi...Kan jag mutas? självklart ;)


Man hade kunnat tro att det var Nixo för två år sedan, men det är Minus som har samma sovstil på jobbet.


På jobbet händer det ingenting, där ska man vila. Nixo har föregått med gott exempel och Minus vet nu hur det går till. Duktiga killar :)


Marie och jag har varit på promenad och då fick han åka i hennes korg när han blev trött i benen. Jag tror minsann han är en korghund *s*


Den största fördelen med att ha en lillebror är att man har någon att leka med när man kommer hem från jobbet. Varje eftermiddag springer killarna på baksidan och busar tills det är dags för kvällspromenad.


Det är inte alltid det är kul med en lillebror, men ibland kan han vara bra att ha ;)


Mina pojkar *kärlek*


Är man stor måste man vara snäll.


Innan vi avslutar för ikväll vill jag tända ett ljus och sända varma tankar till Gunhild med familj. Jag tänker på er!! Kram



På återseende!


Kommentarer
Postat av: Charlotta

Jag och Rob sitter här och njuter av de fina bilderna! Kanon!

PoK

2010-09-02 @ 19:46:30
Postat av: Karin

Gud va fina dom är :)

2010-09-02 @ 21:42:24
URL: http://bbkajsa.blogspot.com/
Postat av: Malena

Såå fin han är =) Ja Nixo me såklart!!! Vi får minsann se till att träffas någon dag så jag får njuta av den lilla krabaten =)



KRAM

2010-09-03 @ 22:12:09
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

mmmm så gulliga dom är tillsammans! underbart! och avis att du kan ha hundarna på jobbet, hade velat oxå men... Ialla fall en hunddagis precis nära en men lika men där oxå... och till sist underbara bilder du tar! Snart hmm i morgon lite bilder och då om Yzers liv hos oss i helt år och så klart andra bilder.. kram

2010-09-04 @ 07:14:53
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0