I´m back

Med en ny sladd till lånedatorn så startade den utan problem igen. Så nu ska jag försöka vara ännu försiktigare än vad jag redan är. Nu får det vara nog med missöden, speciellt när det kommer till dyra tekniska prylar.
Jag håller fortfarande tummarna för att min egen dator går att laga och att det inte kommer kosta en förmögenhet.

Nog om datatråkigheter...

Idag har jag gjort en väldig massa nytta, man hinner väldigt mycket när man inte har någon dator ;)
Så nu är halva huset rent och gräsmattan på baksidan är klippt (med grannens gräsklippare...eftersom min är....trasig *s*). Resten ska jag försöka hinna med imorgon, men det känns skönt att komma igång. Det känns som att livet rullar på och allt känns faktiskt ganska bra just nu :)

Jag har ju knappt varit hemma på en vecka så nu har jag bestämt mig för att dra ner lite på tempot och lägga mer tid hemma och köra detaljträning med hundarna istället för att bara flänga runt.

Ska dock försöka hinna med en uppletande träning i veckan..

Igår var jag och Nixo som vanligt på brukshundklubben och tränade rallylydnad. Jag hade en känsla av att det inte skulle gå så bra eftersom han var så tankspridd i Visseltofta i lördags. Men han verkligen tänder till när vi kommer ner till klubben och blir som en annan hund. Träningen gick kanon och nu ska jag försöka åka iväg och träna på minst 5 olika ställen innan nästa tävling. Har anmält oss till en tävling i början av oktober, närmare info kommer när vi har genomfört tävlingen ;)

Emily var duktig och fotade i helgen och har fått lov att låna bilder av henne. Så här kommer lite bilder från i lördags när det regnade hela dagen.

Hallon och Minus


Hallon och Minus, småbusarna röjde runt och hade kul.


Nixo kunde inte riktigt fokusera på rallylydnaden pga löptik på området. Men att kela i gräset kan han göra varje dag ;)


Mattes stora kille :)

Nu ska jag logga in och anmäla mig till en rallylydnadstävling, sen ligger det två till i höst som det kommer anmälas till. Eventuellt blir det även en utställning under hösten och vintern.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Malena

Låter som ni haft de jätte bra. Fina bilder på =)



KRAM

2010-09-24 @ 14:34:00
URL: http://valjelivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0