Lördagsträning..

Idag har vi varit och tränat uppletande med Ann och Gera. Dan var också med, han agerade fotograf och det tackar vi för :)

Idag började vi utomhus bland en massa pallar. Det var första gången för både Nixo och Minus.
Med Minus körde vi även den här gången (det är ju bara andra gången för honom) att jag gömde mig. Idag klickade det till för han använde nosen direkt och inte synen. Härligt att se :)

Här kommer några bilder från träningen

Ann har släppt iväg Minus och jag ligger gömd.


Han använde nosen och letar sig säkert framåt.


Och hittar en superglad matte som hade gott godis ;)


Kryssar säkert mellan några pallar.


Följer vinden..


Och där var matte :)


Nixo får börja med att gå på högar av pallar för att träna balans och säkerhet bland olika föremål.


Men det här med pallar var ju inga problem det heller. Såg ut som han inte hade gjort annat :)


Nixos första uppletande där jag ligger gömd. Väntar på leta signal från Ann.


Pigg och glad idag, han har verkligen förstått vad detta går ut på nu och tempot har ökat.


Hitta matte var ju inga problem ;)


Andra släppet hade vi gömt ett föremål bland pallarna.


Inga problem att hitta det, men att få ut det var svårare eftersom han råkade skjuta in den med tassen när han hoppade upp och letade. Men han markerar tydligt var den ligger.


En glad kille :)


Ann och Gera. Hon är helt otrolig denna lilla hund. Maken till driv och arbetsförmåga har jag nog aldrig sett. En fröjd att titta på när hon jobbar :)


Minus i lagerlokalen. Han fick även här leta efter mig.


Och idag hade verkligen poletten ramlat ner. Jobbade duktigt med nosen och hittade sin matte snabbt på alla försöken :)


Ann och jag pratar träning och Nixo är taggad inför uppletandet inomhus. Det blev inga bilder där, men han gick verkligen kanonbra och jag hittade ett så bra gömställe att jag kunde se honom i arbete hela tiden nästan. Vindarna gjorde det svårt att hitta mig på ett ställe men han gav inte upp utan fortsatte leta. Han fick mycket beröm av Ann för att han inte gav upp utan fortsatte leta fast vinden drog runt.

Så jag är kanonnöjd med dagens träning. Båda killarna jobbar på och utvecklas. Lilla Minus blev ju 10 veckor igår så han har verkligen tiden för sig.

ETT STORT TACK TILL ANN!! Jag är så glad över att jag får träna för dig och med dig, tack!!

Vi har även börjat köra korta klickerpass och den här veckan som kommer ligger fokus på klicker, föremål och kontakt för Minus.
För Nixo ligger fokus på föremål, kamplust och rallylydnad. 


Här kommer en bild på grabbarna som är tagen igår. Minus och Nixo spanar mot cykelvägen, kanske är en snygg tjej som går förbi ;)

Idag har vi även varit hundvakter till Tess som är en schäferblandning. Både Nixo och Minus älskar att leka med henne. Så efter mycket bus och träning har jag nu tre hundar som lugnt ligger och sover på golvet :)

Önskar alla en fortsatt trevlig helg!

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Ann Lagergren

Tack själv Vännen,

Det är alltid kul när man kan lära ut och resutatet blir så bra så att till och jag och Matte bli nöjda. Samtidigt är det kul att ventelera olika träningsmetoder. Men EXTRA kul att dina pågar var så duktiga. Tror bestämt dags att höja ribban lite.

Kramizar

2010-09-04 @ 22:37:03
URL: http://annshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0