Helgens drag..

Den här helgen har man ju inte hunnit med mycket vettigt här hemma. Däremot så har jag tillbringat mycket tid ute i skogen och friskluften.
 
Igår tog jag upp Nixo, Minus och Hallon till skogen. Det var dags att träna enspannskörning. De har inte gått så mycket själva (Hallon har bara gjort det en gång) så det gäller att ligga i lite så de får lite sån erfarenhet också.
 
Minus, 8-9 km, bra fart, tappade fokus i mitten, trött mentalt, kom igen snabbt och det blev en snabb runda. Jag är nöjd i det stora hela.
 
Hallon, 3 km, bara träna på att gå själv och lyssna på kommandon. Lyssnade bra, men är lite tveksam till att gå ensam. Går ibland kanonsäkert framåt i galopp, men avbryter sen och verkar fundera lite på varför hon springer själv innan hon ökar igen. Fortsatt träning viktigt.
 
Nixo, 3 km, galopperade på bra, har inte riktigt konditionen, men det är väntat. Går på väldigt bra och jag är nöjd med hans prestation. Ska fortsätta köra honom en själv, men gärna ha sällskap bredvid på annan cykel ibland så han inte alltid springer själv.
 
Idag körde vi upp spannet till en parkering i närheten av Råbelövs sjön. Jag körde första sträckan på ca 1 mil. Minus och Hallon bak, Stella och Lacey fram.
Efter milen bytte jag och Bea så hon fick köra hundarna sista sträckan. Jag och Christina tog bilen till slutdestinationen.
Bea hade flyttat runt hundarna lite och Minus gick fram när de kom fram. Han såg pigg och glad ut och skällde lite. Han var nog inte riktigt klar...tok!
 
Nu laddar vi för ny vecka och jag ska försöka bli bättre på att fotografera....skärpning. Jag vet själv hur kul det är med bilder i en blogg :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0