Bootcamp Minus


Bilden är från 2011.

Killen är snabb, kvick och gillar hög fart.
 
Men killen behöver sätta mer muskler.
Så för att bli ännu snabbare så börjar vi (precis som med häst som jag jämförde med igår) med markarbete.
 
Det är fortfarande mellan 15-17 grader varmt ute och därför passar det väldigt bra med muskelträning.
 
Vi startade i söndags med 180 minuter lösspring i skogen. Vi hade bästa kompisen Duk-e med som en bra farthöjare och jaga-kamrat.

Vi andra gick på stigar, mindre grusvägare och rätt ut i skogen, totalt 6 km.
De två tokarna gissar jag sprang närmare 2 mil på samma tid.
 
Igår körde vi mer kontrollerad muskelträning.
Det blev klövjeväska med 1 kg i vikt i. Själva väskan vägde också nästan 1 kg.
5 km i backig terräng och powerwalk fart.
Mina benhinnor och min skada i vaden gjorde att jag fick sänka tempot ibland.
Idag är det backträning med kedjor som står på schemat.
 
Imorgon är det vilodag. Så har halva veckan helt plötsligt gått!!
 
Ska ta och mäta honom överallt ikväll så jag har något att jämföra med.
Även maten har ökats till tre portioner om dagen.
Lite finare, lite bättre ;)
 

Kommentarer
Postat av: Emily

Som jag älskar den bilden (som jag taaaagit) hihi

Svar: Jag med ;)
Cissy, Nixo & Minus

2014-10-14 @ 22:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0