God fortsättning

till er alla som fortfarande troget besöker sidan :)
 
Vi har haft en härlig jul på västkusten och de friska vindarna rensade både hjärnan och själen!








 
 
 
Minus har haft lite problem med sina tassar. Han är väldigt känslig mot vägsaltet trodde jag....men han har lyckats skära upp ett pyttelitet sår mellan trampdynorna och såklart att det svider när han går på saltade vägar!!
 
Sista badtiden hade vi förr förra veckan. Såklart drog han på sig ett fukteksem. Såklart mitt fel eftersom jag missade att föna honom ordentligt. Så nu ska det inte badas på ett tag. Det måste läka och sen kommer ändå kylan nu så då vill jag inte att han simtränar.
 
Men nu när julmaten och alla förberedelser inför julen är slut så tar vi nya tag med träningen. Det har varit lite drygt en veckas vila tror jag. Men ibland tar andra delar av livet över helt enkelt. Jag försöker hitta en balans mellan hundarnas fysiska träning, psykiska träning, min egen träning, nyttig matlagning, sköta hemmet och göra alla andra ärenden som behöver göras. Och den balansen blir ibland lite i obalans.
Men nu går vi mot ljusare tider och förhoppningsvis blir det ingen rejäl vinter. Då borde jag kunna vara ute och träna om en månad ungefär...om ljuset sätter fart ;)
 
Ikväll är det iaf första träningen i ridhuset här hemmavid. Ska bli kul att testa på och idag är det lite kyligt så vi får se hur kallt det blir. Det gäller att hålla igång räknar jag med.
 
Ikväll tränar vi:
Gå runt konen (hur j-la svårt ska det vara??!!*s*)
Cavaletti
Fotposition
Högersväng fotposition
Slalom fotposition
 
Vi har bokat träningstid i 1,5 timme. Det betyder 45 minuters träning per hund. Ska försöka hålla nere träningstiden och ha fler korta pass.
Jag gissar att det kommer bli en del sniff också eftersom det är första gången de ska träna i ett ridhus. Men bra störning inför framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0