Julbadet

Nu är det bara ett par dagar kvar till jul.
I veckan som gått har vi mest promenerat och tränat på kommandot "fram", höger och vänster. Finns ju lättare sätt att lära in det än när man är ute och går, men jag tänkte mjukstarta lite. Herrn har ju lite humör och därför har vi lagt lydnaden i vintervila tills det nya året börjar. Man måste tänka på att han bara är 9 månader. Är ju lätt att man övertränar saker, så nu får han vara valp ett tag.
Nixo blev 9 månder den här veckan faktiskt :) Tänk att bebisen börjar bli stor..

I onsdags (tror jag det var) var jag och Christina hos Posh Paws och tittade på valparna de har. Hur söta som helst!!!
Tyvärr har jag inte fått iordning på bilderna, kanske kommer senare. Det var både husky och samojedvalpar, jag hade nog kunnat ta hem allihop. Iaf tills de blir 6 månader, sen kanske det hade blivit liiite jobbigt med så många valpar samtidigt :)

I helgen har det handlats lite inför nyår (glömde att julen kommer först). Jag och Linnéa gjorde stan och lyckades ganska bra tycker jag själv.
Imorgon på lunchen ska jag stresshandla de sista julklapparna....varför alltid sista minuten??

Dagen började med städning för min del, Nixo vilade sig i form.
Träffade sen Christina, Linnéa och släktingarna (Nixos alltså) och gick på långpromenad. Jättefint väder och det blåste nästan ingenting.
Och nu ikväll har Nixo fått sitt julbad. Jag har den senaste veckan känt av min allergi och imorse fick jag nog. Det var ju faktiskt 5 månader sedan han blev badad så det var säkert dags ändå :)
Så vi gick in i vår extremt trånga duschkabin och började kampen....det är så att Nixo redan första gången han stod där lärde sig hur man skjuter upp kabindörren. Det hade han uppenbarligen inte glömt, det tog nog 5 sekunder innan första rymningsförsöket.
20 minuter och en dyngsur matte och hund senare kom vi iallafall ut och han är iaf renare nu än han var innan :)

Överlevare från skräckkabinen, ganska nöjd med att få komma ut :)

Så matte nu går vi ut i huset....vaddå dyngsur....förstår inte vad du menar....

ok jag slickar mig lite torr...sen släpper du ut mig.....handdukar är överskattade

titta jag är torr nu.....(observera att han är ren och inte brunfläckig som det ser ut på bilden :))

Att torka öronen var väääldigt mysigt....

man blir trött av att bli duschad.....

Men innan han somnade in helt hann han gå in i buren för att visa Pippi hur ren och fin han har blivit.
Frågan är om Pippi uppskattade hans mysförsök...:)

Jag vågar inte lova att vi hinner med ett blogginlägg till innan julafton. Så vi vill passa på att önska alla våra vänner, bloggläsare, familj och andra nära och kära en GOD JUL!!

Hej svejs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0