Veckan som gått

Sista veckan har varit full av aktiviteter så jag har inte hunnit uppdatera.
Men ska försöka berätta om en del av det vi har gjort.
Vi började förra veckan med att åka ner till Nina, Tilda och Flinga och hälsade på.
Alltid lika roligt när vi väl träffas. Kan ibland vara svårt att passa in våra scheman.
Vi tog lite bilder på hundarna. Tyvärr har jag inte fått ordning på programmet som fixar röda ögon så det får ni stå ut med :)

Flinga, Tilda och Nixo som verkligen ser stor ut på den här bilden.

I torsdags var vi på vår andra lydnadsträning på klubben. Det gick väl både upp och ner under timmarna vi var där.
Det fanns en löptik i gruppen och Nixo fattade ingenting, men det luktade så gott om henne så att öronen stängde av sig. Men när vi väl höll oss en bit ifrån henne gick han kanonbra. Vi körde ligg och sitt stanna kvar. Nixo hade lite svårt att hålla koncentrationen längre stunder men det var nog lite mycket med både hundar och löptik.
Vi har tränat på här hemma och läggande går jättebra. Mycket bättre än vad jag någonsin lyckades med Sally.

I lördags var det Gröngölingen på dagen. Jag ställde tre Grönendalvalpar på fem månader. Det gick både bra och dåligt. Hundarna reagerade på golvet som var väldigt halt. Det var faktiskt riktigt synd om Dejki som den ena tiken hette. Stackaren var livrädd. Men hon stod helt fantastiskt bra. Tack Kerstin för att jag fick ställa henne, och även tack till Blackis ägare och Dinas ägare.
Resten av dagen sprang jag med resultat och i gruppfinalen fick jag ställa Dina. Vi fick tyvärr ingen placering men det var jättekul ändå. Hon var jättego att ha och göra med.

På kvällen var det Golden Go och Nina hade följt med som sällskap.
Jag ställde Mixtra, tyvärr åkte vi ut i första rundan mot en Greyhound. Men Mixtra var superduktig!

Jag tänkte tyvärr inte på kameravinkeln när jag stod där framme :)

Sara och N`zo (tror jag det var) fick möte Greyhounden rundan efter. De slog ut den första hunden de mötte.
Tyvärr åkte de också ut mot den stora sprintern.

Men kvällen var himla trevlig och det var väldigt roligt att Nina kunde följa med.
Kan ju tillägga att man efter en sån heldag sover väldigt gott när man kommer hem.
Tur att man har en sån snäll sambo som passade Nixo hela dagen och kvällen och dessutom ställde upp och hämtade oss mitt i natten :)

Idag är det måndag igen och vi har tränat inför torsdagen. Får bli en liten stund varje dag. Till helgen ska jag försöka laga min cykel så jag kan hålla lite högre tempo. Märks att Nixo hade behövt det. Han får dock springa lös vid sidan om. Han är inte stor nog att springa i en springer (lät ju lite kul).

Tack alla som hejade på mig och Mixtra det var toppen :)

Hej hej tills nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Malena & Grabbarna

Hej Cicci!

Jag funderade både länge och väl på att åka och titta på Golden go. Men så kom de något ivägen. De är så sen man blev mamma. De är någon annan som bestämmer!! Kul att läsa om er trotts att ni åkte ut. Ni såg väldigt fina ut i alla fall.

MÅNGA kramar

2008-10-20 @ 21:19:24
URL: http://www.bowmore.dinstudio.se
Postat av: Ida

Åh, jag har ju missat att du har en blogg ju!

2008-10-22 @ 10:33:09
URL: http://polarisscrambler.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0