2:a Advent...

Här rullar dagarna på i full fart. Vi har precis passerat andra advent.
Jag blev sjuk i fredags och har legat hemma sen dess. Vi målade hemma i torsdags och jag vet inte vad som hände, men jag vaknade i fredags och hade väldigt ont i lungorna. Efter att ha plågat mig igenom några timmar på jobbet blev det för jobbigt att andas och koncentrera sig på arbetet så jag valde att åka hem.
Alla började genast spekulera i om jag hade drabbats av svininfluensan eftersom den sätter sig på andningsorganen.
Fredagskvällen var jobbig och det var tungt att andas och det gjorde fruktansvärt ont när jag hostade. Jag sov nästan hela eftermiddagen och var bara vaken ett par timmar på kvällen innan jag somnade om igen.

Lördagmorgon ville jag inte riktigt vakna, visste ju inte åt vilket håll det hela hade gått. Men jag insåg ganska fort att det var betydligt lättare att andas och det var en lättnad.

Resten av helgen har varit lugn, har inte gjort så mycket. Blir trött av ingenting. Men nu känns det som att det går åt rätt håll, har en lätt förkylning, ganska mycket hosta och huvudvärt. Så att gå tillbaka till jobbet och prata i telefon är inte aktuellt just nu. Kroppen  och stämbanden måste få tid att vila upp sig, just nu orkar jag knappt korta promenader med Nixo.

Nixo fick iaf åka ner till Christina i lördags och dragträna, han har ju inte så mycket förståelse för det där med att matte ligger och inte gör någonting med honom.

Här kommer lite bilder från veckan som har gått.

Nixo hade mamma på besök förra helgen, ni ser hur kul han tyckte att det var :) Äntligen en levande tuggleksak hemma! 

Efter lite övertalning gick Nixo med på att ligga stilla i exakt två sekunder bredvid mamma. Kitty verkar glad över att få andas lite ;)

Den här fina bilden lyckades jag iaf få på mor och son.

Christina ute i plusgrader och gegga. Nixo och Mixtra fram och så kan man skymta Yemaja bak.

Här ser man alla fyra, Nixo och Mixtra fram, Kitty och Yemaja bak.

Sen får jag ta och avsluta med dagens bild...så här tråkigt är det när matte är sjuk....


På återseende!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth,Roger,Atlas o Yzer

Hej! skönt att höra att du är på bättringsvägen. Krya på dig! Roger har haft nästan samma sak och jag fick det här med lungorna men inget mer. Men nu är vi båda vaccinerade. Härliga bilder på mor och son och jag gillar den sista bilden (svart/vitt). Ha det gott vännen! kram ps.. hört ngt om när vi kanske kommer på drag?

2009-12-07 @ 18:15:08
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0