Dan före dan före dopparedan!

Nu närmar sig julen med stormsteg. Det allra bästa är att vi har snö, ganska mycket snö för att vara Skåne faktiskt.
Idag var jag ute och åkte skidor (utan hund). Det känns som att jag måste jobba på tekniken och bli säkrare på skidorna innan jag kan försöka dra med mig Nixo...eller var det han som skulle dra mig?

I söndags var Nixo anmäld till en dragtävling tillsammans med Christina och de andra tre vovvarna. Men vädret satte stopp för tävlingen och även för vår resa till Höör.
Christina körde istället med alla fyra här hemma. Det blev nog ca 1 mil, men det var tungkört då det var lite ont om snö. Det är inte lätt att köra med släde när gruset fortfarande sticker upp ur snön. Men hundarna slet verkligen och var duktiga. När vi var på väg hem så markerar hundarna att det är någonting i en skogsdunge till vänster om vägen. Jag och Susanne körde bil och låg framför, vi stannade till och bedömde att vi nog skulle gå ur bilen...tur va det! Bara ett par sekunder senare så kommer det ut fem stycken råddjur bara ett par meter bakom släden!
Hundarna slänger sig runt bakom släden och Christina fick hålla i sig rejält och både jag och Susanne sprang så fort vi kunde. Christina lyckades stå kvar på släden och hade bromsen i backen tills vi hann fram. Hundarna var väldigt sugna på att ge sig av efter råddjuren men vi lyckades avstyra det.
Ibland är det svårt att köra med hundarna bland fälten, de kan se allt och då är det svårare för dem att släppa eventuellt vilt som flyger upp eller springer sicksack på fälten.

Annars har det varit ganska lugnt, iaf för Nixos del. Jag har handlat julmat och julklappar och jag hoppas att alla blir nöjda :)

Vi avslutar bloggen idag med alla fina julkort som vi har fått.

Från Christina och gänget (kan ju avslöja att det är Nixo som är på bilden :) )

Från Margaretha och Wouter som har Nixos pappa, tack så mycket :)

Tack Kerstin, jättegulligt kort ;)

Tack Emily, Nixo hälsar extra mycket till sin favorittjej Myra :)

Tack Linda och Fredrik, superhärlig bild!

Tack Carina, ge barnen en julkram från mig :)

Tack Lone, sol, snö och samojeder, kan det bli bättre :)

Nu önskar vi er alla som läser bloggen en riktigt GOD JUL!!

Kram och på återseende!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth,Roger,Atlas o Yzer

Mysiga bilder! Ja Yzer är väldans tålmodig. Vi behöver inte förklara för dig vem som är vem..s du ser ju direkt vem som är Atlas. Vi har köpt nu dragsele..(heter det så).. Dom testade igår. Svårare att få tag till Yzer då han är lite kraftig fortfarande men har gått ner 3 kg. Sakta men säkert går Yzer ner. I morgon blir det att duscha doggisarna. Två st.. hujedamej.. hur ska detta gå!!!..s.. Ska ta kort på dom då.... kram kram

PS Atlas gillar inte att bli fönad heller..S Yzer vet vi inte ännu , återstår att se i morgon.

2009-12-29 @ 11:13:02
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0