Premiär för snö och skidåkning

Igår kom snön till Skåne. Snöflingorna började komma redan under dagen men töade bort. Men framåt kvällen kröp termometern ner under 0:an och snön började lägga sig.
Jag var snabb med att jaga ut Hinken och Nixo, dags att ta snöbilder! Man vet aldrig om snön stannar över natten.

Nixo tyckte det var mysigt ute i snön, äntligen kom det kalla vita tillbaka

Jag trodde han stod och njöt...men nej då, han planerade en kupp mot matte.
Den gick ut på att springa så fort han kunde ner till grannyran..kan tillägga att han lyckades. Så det var bara att gå ner och hämta honom där, buse!

Snön låg iaf kvar till idag och därför fick Nixo vara hemma med husse.

Nixo talar sitt tydliga språk: Lägg undan kameran och busa med mig!

Nähä då får jag väl flippa ut själv då

Nä nu ska jag tänka ut en ny plan...

Själv åkte jag till frisören efter jobbet. Hon kapade 10 centimeter och la ljusa slingor. Det blev jättebra!
Sen skyndade jag mig hem, ville absolut testa skidorna nu när det äntligen är snö.
På med skidor, sela hunden och sen bar det av..

Ser stabilt ut...eller inte ;)

Sen kom den väntade vurpan, tur att man landar mjukt!

Det är det här man kallar samarbete! Jag försöker få tag på min stav och Nixo ska självklart åt andra hållet för att sniffa på någonting..hm..det känns som att vi får ta ett snack om det här med teamkänsla ;)

Men det var bara upp och iväg igen. För att sammanfatta gick väl turen sådär, jag hoppas snön ligger länge för jag behöver träna massor!

Avslutar med dagens julkort

Från Nixos morbror och bror. Tack grabbar!

Nu ska jag gå och vila kroppen ;)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth, Roger, Atlas och Yzer

Hej.. vad härligt det ser ut.. och så mysigt att åka skidor på det sättet.. fungerar det verkligen? Kanske man kunde testa det själv.. ser så himla mysigt ut. Både Atlas och Yzer stormtrivs oxå i snön.. dom blir som tokingar båda två... mer spring i benen på dem.. och mer bus.. Undrar om det finns inom dem (alla samojeder)att snön är mmmmm härligt och kallt för dem?? ... ett tips till dig.. kolla sedan efter den 20 dec på vår blogg. Hoppas bara det funkar.. mer säger jag inte..ler.. Ska du till Ullstorp nu på söndag? kan man komma dit och kolla? Det är ju inet så långt från oss..kram kram.. ska kolla julkortet sedan för det gick inte att se det här på jobbet.. jaa jag är redan på jobbet..s... kram

2009-12-18 @ 07:59:08
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: elisabeth roger atlas o yzer

VAd bra! För vi tänkte faktiskt åka ut dit och kolla nu på söndag. Men både jag och Roger småskrattar lite åt det här för det ska ju vara barmarks tävling??? det ser inte ut så att det blir så.. det är ju snööööö ..s vi har fått lite mer än 10 cm hemma hos oss. Och det snöar för fullt här.

hmmm kanske jag ska skaffa mig skidor.. tag sedan jag åkte skidor och jag tror säkerligen de uppskattar mkt att dra oss..s.. och du.. självklart hejar vi på dig och Nixo!! men då ses vi på söndag. kram kram

2009-12-18 @ 12:20:57
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: Milla....

Åååå Ja det är så skoj med snön!

Och att den ligger kvar! Hoppas länge till

Vilka fina bilder på Nixo!

(Och på dej på skidor :)

Ja längtar till nästa vinter då ska hon få dra :)

Idag ska vi testa henne dra en ettåring i pulka mest på skoj men de kommer hon säkert älska,

hon älskar allt ute i snön :D



Hoppas allt gott med er!



GOD JUL!

Kram

Milla & Holly.

2009-12-21 @ 12:18:25
URL: http://cummela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0