Tredje advent....

har passerat. Veckorna flyger fram, jag hänger inte riktigt med..
Förra veckan dragtränade vi som vanligt. Nixo jobbar och står i och det är jag väldigt nöjd med.
Igår körde de en runda på nästa en mil, fort gick det och hundarna jobbade bra. 30 minuter måste man vara väldigt nöjd med. Det ska bli spännande att se hur det går på snö.

Men innan det är dags för snö är det dags för barmarkstävling!! På söndag närmare bestämt, ska bli så himla spännande. Christina ska köra fyrspannet i Höör där tävlingen hålls.

Den här veckan är det full fart. Imorgon är det dags för akupunktur igen, varannan vecka fungerar ganska bra. Men är beroende av lite massage under den perioden när ryggen stelnar till.

På onsdag blir det dragträning, torsdag ska jag klippa mig och på fredag ska jag köra med hundarna. Sen blir det vilodag på lördag så Nixo är laddad inför söndagen.


Jag vill även tacka Lena, Greger och alla goa vovvar för det fina julkortet. De är så söta och väluppfostrade, ni skickar alltid så fina kort :)

Till sist vill jag sända en varm tanke och stor kram till vår kära granne som tyvärr måste låta sin underbara hund gå över regnbågsbron...vi tänker på er och både jag och Nixo har verkligen uppskattat ert sällskap på våra kvällspromenader. Hon är hunden som jagar bollar och vinner över alla andra, hon är en bestämd dam som talar om var skåpet ska stå. Hon har haft tålamod med Nixo och hans tokigheter. Och framförallt, det som stannar i hjärtat är hennes mörka glada ögon och hennes viftande svans!
Det är orättvist när unga djur tas ifrån oss, jag är så ledsen för er skull!
Vi kommer tända ett ljus för Karin och vi kommer aldrig att glömma henne!


Tills vi ses igen!

Kram

Kommentarer
Postat av: Christina

Vad har hänt med Karin, sist jag hörde var ni ju ute och cyklade?

2009-12-14 @ 23:31:03
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Ulrika

Tack för de fina orden om Karin (som tyvärr fått leukemi). Mamma får kasta bollar åt Nixo ett tag. Hoppas hon adopterar en ny hund snart, för jag vet att kvällsbuset betyder otroligt mycket för henne. Kram och tack för stödet du ger henne!

2009-12-15 @ 14:08:38
Postat av: Cissy

Ulrika: Jag kommer dra med henne ut även utan hund, det lovar jag. Jag hoppas också hon skaffar ny hund igen, men vi får väl se vad tiden utvisar.

Hon får mata Nixo med godis så länge, tyvärr jagar han inte bollar :)

Kram

2009-12-15 @ 17:43:50
URL: http://nixo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0