BIM Junior 2009

Vilken dag det har varit!
Ca 12 grader kallt och snöfall nästan hela dagen. Men allt detta glömdes bort i segeryran!!!
Vi hade tre hundar anmälda och alla vann sina klasser!!

Nixo vann juniorklassen mot tre andra juniorhanar och gick vidare till final. Där blev han BIM Junior 2009. Min stora jättebebis var helt suveränt duktig, och ni som känner mig vet vad jag har oroat mig för. Tji fick jag :) Är så stolt och nöjd att jag trodde jag skulle spricka!! Tänk så snygg han är killen min!! (BIM=bäst i motsatt kön)

Men det var bara början på dagen.

Christina ställde sedan Kitty i Öppenklassen och hon vann den med CK och gick sedan vidare till bästa tikklass. Där ställde jag henne och hon vann och fick Cert!! Det är andra certet jag och Kitty tar, snacka om att lyckan var total!! Hon gick då vidare till final, där ställde jag henne också och hon blev BIM 2009.

Sen var det Dexters tur. Han tävlade för första gången i Veteranklass som han vann av 6 st deltagande hundar. Han blev totalt BIR Champion, BIR Bruks och bästa veteran. Bättre än så kan man inte bli!! (BIR=bäst i rasen)

Efter många timmar i snöyran var vi trötta men supernöjda, sen började det trevliga arbetet med att ta hem alla vinsterna. 39 kg hundmat och en massa andra grejer. Plus alla våra fina rosetter. Bilder på hundarna och rosetterna kommer imorgon. Alla hundarna sover nämligen och det har blivit mörkt ute.


Nixo och jag i Juniorklassen.

Jag och Nixo springer för domaren i juniorklassen.

Nixo och jag blir överraskande vinnare i juniorklassen (fotograf Natalie)

Christina och Kitty och öppenklassen.

Christina och Pistage längst till höger och jag och Kitty näst längst till vänster.

Jag och Christina jublar när Kitty blir utsedd till vinnare i klassen och får sitt andra cert!

Christina och Dexter i mitten när han går in och gör storslam :)

Nu ska vi vila inför morgondagen då Christina ska köra Nordiska Mästerskapet i fyrspann.

Tack och godnatt från snöyran :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0