Tvåspannsträning

Så börjar dagen lida mot sitt slut och kvällen och mörkret har kommit till Furudal. Vi  har världens största fullmåne ikväll. Har nog aldrig sett en så stor måne. Ska se om jag kan fånga den på kort när jag tar kvällspromenaden.

Jag har nu kört tvåspann för första gången i mitt liv. Dexter och Nixo fick vara hundarna på premiärturen.
Nixo fjantade mest när vi körde iväg. Han skulle äta upp morfar istället för att dra.
Men på vägen hem skärpte han till sig och gick jättebra. En stund iaf, tills han blev trött. Det är tungt att springa i snön!

Här kommer vi i full karriär..

Grabbarna grus ger järnet inför målspurten...

Promenad på sjön i strålande solsken! Helt underbart!!!

Jag har även varit och träffat Nixos pappa irl för första gången. Han är en jättestor nallebjörn och han och Nixo är verkligen lika varandra. Både i sätt och utseende.
Han ska gå 3 milen imorgon så jag ska försöka ta några bra kort på honom.

Imorgon ska Christina också köra 3 milen med fyra tjejer. Vi håller tummarna för att det går bra.

På återseende imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0