Dexter 8 år

Vi får börja med att gratulera Dexter (Nixos morfar) som idag fyller 8 år!!
 

Idag har vi varit ute och dragtränat och jag fick tom till en liten film på äventyret. Nixo jobbade på bra idag, han gick ca 2 kilometer. Innan vi kopplade på honom så fick han som vanligt följa med i bilen. Han var inte så glad när han såg de andra som sprang bakom bilen. Vilket ylande!! Mycket orättvist tyckte han. Hjälper ju inte att förklara att han är för ung för att dra 8 kilometer som de andra gjorde. Tillslut fick han iaf vara med och man ser att han tycker det är roligt. Det är härligt och se sin hund göra det som den är född för. Jag har nu beställt en sele till honom och hoppas den hinner komma i slutet på den här veckan eller i början på nästa. Vi har ju lånat morfars ena sele de här gångerna han har dragit.


Nu är jul och nyår verkligen över. Dags att plocka ner ljusstakarna och börja gå till jobbet igen.

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Charlie

Guu va jag garvade när jag tittade på filmen! "HIIT!!" Kul å se dom stora lurvarna in action! Kram!

2009-01-09 @ 15:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0