Ispromenad i solsken

Idag har jag, Laura, Andreas och Nixo varit ute på sjön och glidit rundor. Vi tänkte först åka skridskor men hade problem att hitta några till Andreas så vi hoppade över det.
Underbart väder och både barn och hund tyckte is var roligt. Här kommer lite bilder

En bild måste alltid tas där man har hunden sittande still. Då vet man att man iaf har en bild som är bra när man kommer hem :) Men idag var jag inte lika skakig på handen och så hade jag min egen kamera och då blir bilderna betydligt bättre :)

Nixo tyckte Lauras vantar var konstiga, men det var roliga att leka med så hon fick hålla hårt i dem.


Nixo försöker resa sig på is. Jag tycker uttrycket i ansiktet är härligt på den här bilden.


Nixo tyckte det var jättekul att jaga Andreas. Det blev dock kollision när Andreas stannade och Nixo inte kunde få stopp på isen. Men ingen verkade göra sig illa utan det var bara upp igen och fortsätta springa.
Sen fick vi sällskap av superfiskarna Hinken, Hocke och Mange.

Hinken

Superfiskarna har slagit sig ner. Hocke var den enda som fick fisk när vi var där. Andreas var mycket besviken över att han inte fick någon.

Nixo tröttnade på fiske, så jag passade på att träna lite apportering under tiden. Hade ju inget annat med mig än kopplet så han fick apportera det, och det fungerade alldeles utmärkt :)

Tycker ljuset strålar så häftigt på hans huvud. Han ser ut som en ängel :)

Nu är vi hemma i värmen igen och lugnet har lagt sig.
Det är härligt att vara lite ledig som man hinner göra saker när det är så vackert väder ute.
Vi hoppas på en bra dag till, sen är det jobbdags igen....

Hej svejs för idag!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Gud va mysigt det ser ut...synd bara att inte Andreas fick nån fisk.

2009-01-05 @ 22:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0