Korghunden

Idag har jag och Christina varit och kollat selar och halsband. Nixo fick ett nytt fint halsband och jag fyllde på kontot hundgodis, det var nästan tomt här hemma.
Sen gick vi en lång promenad uppe i skogarna mellan Hörby och Vinslöv....fråga mig inte om närmare beskrivning för det har jag inte en aning om :) Väldigt mysig skogsväg och Nixo och Dexter fick springa lösa och busa rundor. Nixo busade med matte och drog till skogs, men är tur nog ganska mesig själv så han var tillbaka inom ett par minuter.

Från vänster: Kitty, Mixtra, Dexter och Nixo som är lite skymd. De andra blev suddiga för att jag skrattade så himla mycket. När alla fyra tog i och började dra mot mig hade Christina inte mycket att sätta emot. Sen är ju jag och Christinas kamera inte de bästa av vänner heller :)

När vi kom hem kände jag att det var dags att träna in något nytt med Nixo. Vi går och harvar samma gamla saker hela tiden. Har då sett filmer på Youtube om hundar som hoppar i korgar/lådor och sätter sig. Eller ställer frambenen i lådan och snurrar runt. Det måste väl gå att få Nixo att göra det...
Med godis och klicker i högsta hugg satte vi igång.

Vi började med en lite större kartong och målet var frambenen i lådan. Det var ju inte så svårt tyckte Nixo.

Efter ett par minuter förstod han att han skulle sitta i lådan också för att få godis.
Men lådan var ju ändå ganska stor tyckte jag, så jag tog fram tvättkorgen istället.

Å titta, man får plats med en samojed i en tvättkorg också!! :)
Det svåra var att få honom att lämna tvättkorgen (och det var inte för att han satt fast ;)).

Sen körde vi frambenen i tvättkorgen och så ville jag att han skulle gå runt tvättkorgen med bakdelen. Jag hade dock ingen som kunde fota eller filma, men han snurrade på ganska bra efter ett par försök :)

Nu sover han gott och jag ska försöka ta tag i arbetet att bränna ut alla bilder vi har på skivor innan datorn krashar som den har gjort ett par gånger.

Önskar alla en trevlig lördag!!

Kommentarer
Postat av: Christina

Kan man packa ner honom i en resväska också? Får lite associationer med TV4:s "Packat och Klart" när jag ser honom i lådan.

Vi får ha en fotoskola nån dag!

2009-01-17 @ 16:12:15
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: sussie sterner

Han är otroligt duktig Nixo....men så har han ju en sån bra lärare oxå...så det kan ju bero på det...;)

2009-01-18 @ 13:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0