Lilla vit..

Dagarna går och solen den lyser varje dag. Vi hoppas att det håller i sig resten av sommaren..
Nixo har tyvärr börjat halta igen. Så det blir till att hålla honom i vila ett par veckor till. Funderar på att kontakta veterinären igen och se vad de säger.

Igår var vi hundvakter till "lilla vit", den sista valpen ur Mixtras (Nixos mormors) kull. Alla andra valpar är hämtade till sina nya hem, men "lilla vit" blir inte hämtat förrän nästa lördag.
Nixo tyckte först att hon var lite liten för honom...hon hängde ju inte med och ville leka som han ville. Tur var väl det eftersom hans tass inte ska leka lekarna han vill.
Jag blev valpsjuk som vanligt...men det börjar ju bli en vana nu :)

Mysa med matte kan man alltid göra tycker Nixo och "lilla vit" verkar glad och nöjd att jag är med :)


För att förstå storleksskillnaden så fick de sitta bredvid varandra. Tänk att Nixo var så liten när vi fick hem honom!! Helt otroligt!!

Nixo tuggade på ett ben och "lilla vit" tuggade på mig :)

"lilla vit" tyckte katterna var intressanta och eftersom våra är så vana vid andra hundar så gick Skrollan snällt fram och hälsade och kollade vem den nya hunden var..

Stor och mini myser i skuggan.

Det tog en stund men Nixo tog sig an henne och vakade över henne som en hök resten av kvällen. Ingenting får hända hans små skyddslingar...

Idag har Nixo fått vara hemma och vila och vi har varit på badat vid Bosarpsjön. Vi åkte dit på motorcyklar. Jag som inte är så himla förtjust i saker med två hjul och en jäkla massa hästkrafter fick åka med Dansken. Han körde lugnt och fint och det var en riktigt trevlig dag.
Sen blev det en kort promenad och nu är det grilldags.

Jag vill även tända ett ljus för min kära kollega, Ulf Busk, som i veckan dog av cancer, 49 år gammal.
Det finns få människor som honom, han hade så stort hjärta och tänkte alltid på alla andra före sig själv. Det är en stor förlust!
Du kommer alltid finnas i våra minnen!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är inte snäll mot mig när du visar dessa helt underbara valpbilder i bloggen!!!

Snacka om att smälta som smör i solsken och det ordentligt i denna värme!!

Håll tummarna nästa helg då jag, Nellie och prinsessan Tessie åker till Bornholm med en kompis och hennes pyrre och musmaskinkvinnan!!! Då är det utställningsdags. Uppdatering kommer såklart. Nixo måste ju hålla koll på alla sina tjejer han har runt om i Skåne. hi hi

Kram Camilla, den valpavundsjuka!!

2009-06-28 @ 19:59:31
URL: http://mamiroufs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0