Sommar, sol och allergi...

Ytterligare några dagar har ramlat förbi. Sommaren och solen är här (för tillfället iaf) och även min gräsallergi. Så nu är det dags att börja knapra allergitabletter ett tag framöver.

Helgen försvann i ett nafs, som vanligt.
I söndags var vi på ringträning. Nixo fick bara vara med och stå lite, sen lånade jag Kitty av Christina och körde med henne istället. Vi körde även lite rallylydnad, men Kittys koncentration var inte den bästa så det gick inte så bra...men det är en ganska rolig sport. Just för att variera vanliga lydnaden med.

Efter träningen följde vi med Christina hem och jag hjälpte henne att väga, avmaska och klippa klorna på valparna. De har blivit så stora och jag ska (så fort jag får hem kameran) ner och fotografera sötnosarna. Det är inte lång tid kvar nu till de flyttar till sina nya hem.

Jag har lagt upp en ny länk till Frostbjörnens Kennel. De föder upp samojeder och har ett halvsyskon till Nixo.

Här kommer lite bilder från ringträningen. Fotograf är Jonas Öhrn.

Medan vi väntar på att Birgitta ska komma och titta på Nixos tänder och klämma lite på honom passar han på att spana brudar...inte så ovanligt....sen var ju lilla kompisen Lacey där med Christina. Det är verkligen hans favoritkompis (om man bortser från mamma Kitty)

Nixo spanar på mig och Kitty när vi kör rallylydnad. Elaka matte hade ju bundit fast honom i ett träd. Vaddå halt?? vaddå inte få vara med?? Nixo förstår inte alls detta....

Nu rör vi på oss och Nixo undrar fortfarande varför han inte får vara med....

Kom tillbaka!!!

Bra att träna passivitet tyckte jag...tror inte Nixo tyckte det var riktigt lika bra...

För övrigt har vi tränat att sitta och hålla i apportbocken. Fungerar jättebra nu och han håller nu upp till fem sekunder utan tugg.
Har även lyckats lära in ett helt onödigt trick till. Jag säger "fattar du?" och då nickar han haha!! Totalt onödigt, men väldigt roligt.
Hinner nog bli fler onödiga trick tills han har blivit frisk ;)

Nu ska vi ut i solen och njuta...iaf jag, Nixo väljer nog skuggan.

Kommentarer
Postat av: Camilla och Tessie

Kan tänka mig att Nixo tyckte att det var högst oförskämt att sitta vid ett träd... Oj vad synd det måste ha varit för den lilla stackarn... hi hi

Viktigaste är att han blir bra men, som du skrev, lite svårt att förstå. Hoppas att det blir bra snabbt och håller sig så!!

Kolla i din gästbok också!!

Midsommarkramar

Camilla & Tessie

2009-06-17 @ 11:06:37
URL: http://www.mamiroufs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0