Åhus hundbad

Så var det helg igen. Veckorna går fort även om helgena går ännu fortare.
Igår var vi på invigning av Skafferiet, en restaurang som Lollo och hennes kompanjoner har startat upp.
Restaurangen ligger mitt i Osby och kommer servera baguetter med röror, bakad potatis, dagens lunch och sallader. Det var jättefint där och invigningen var mycket trevlig!
Vi fick provsmaka en del av rörorna och sen lämna omdömme om maten. Nästa fredag öppnar de och vi ger toppbetyg och önskar lycka till!!

Igår fick vi även hem Lacey (Glittra har fått byta namn). Hon ska bo hos oss i helgen eftersom Christina är på galej i huvudstaden.

Så efter en intressant natt, för det är väl intressant man kallar det när man bara sover ett par timmar och sen ska kolla valp, katter och stor hund som alla rusar åt olika håll och ändå lyckas jaga varandra ;) Lacey har nämligen en färdighet som Nixo bara drömmer mardrömmar om, hon kan nämligen klättra över kompostgaller...Det är ganska intressant att se tekniken hon använder..

Sen när klockan hade slagit normal dagtid (människotid räknat, inte valptid) så stack vi ner till Åhus med Tonni och hans hund Nogger och kollade in hundbadet.

Nogger och Lacey i vattenbrynet

Nixo över överlycklig och var den som badade mest.

Men att springa fort i sanden tyckte alla var roligt

Nogger jagar kameramannen och Lacey jagar Nixos havsfynd

Det blåste kallt men var precis lagom väder för hundarna.

Lacey verkade tycka stranden var ett roligt ställe, men vågorna var nog lite för stora för henne. Men nu har hon fått se hur havet ser ut :)

Två tredjedelar av det här strandgänget sover nu gott...en stund iaf :)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: emlan

Så mysigt med havet =)I vissa lägen önskar jag att jag hade bil & fler hundvänner som ville hitta på roligheter med mig & vovvarna =) Idag ligger vovvarna ute, gzon solar & myra fixar min gräsmatta.. wiiihoo =) haha

2009-05-30 @ 16:05:45
URL: http://www.whiljans.com
Postat av: Christina

Saknar Lacey när jag ser bilderna men det känns tryggt att hon är väl omhändertagen och får uppleva stora världen än att matte inte är hemma.

Nu ska jag ut och vandra lite i det vackra vädret i Stockholm innan det är dags att göra sig fin för banketten ikväll, lite pirrigt blir det nog att mottaga SKK:s förtjänsttecken.

2009-05-30 @ 17:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0