Långpromenad och solsken

Helgen har som vanligt rullat på alldeles för fort.
Igår var jag och hjälpte till att packa lådor inför Nordskånska Kennelklubbens utställning nästa helg.
Det var 54 lådor men eftersom vi var tre stycken tog det inte mer än 5 timmar.
Nixo har råkat ut för en liten sträckning så han har varit stel och haltat så han fick ta det lugn hela dagen. Men det passade ju bra eftersom jag hade fullt upp.

Idag har vi varit ute på långpromenad i 2 timmar, vi gick en liten sväng som blev en stor sväng.
Vi hamnade nere hos Christina och tog en vätskepaus där. Sen fick vi sällskap en bit av Christina, Dexter och Kitty på väg hemåt.

Mormor Mixtra fick ju 7 valpar på valborgsmässoafton. Jag var där i veckan och tittade som jag skrev innan. Och igår var jag där igen och fotade lite. Har bara bilder från mobilen, men bättre bilder kommer längre fram. Just nu äter och sover dem bara. Mer fart blir det ju när ögonen har öppnats och benen har börjat hänga med lite bättre.
Här kommer iaf lite bilder. Tryck på bilderna för att få dem i större format.
                       
Dessa bilder är tagna 5/5-09, valparna är alltså 5 dagar gamla.
     
Dessa bilder är tagna 9/5-09, valparna är 9 dagar gamla.
De är hur söta som helst när de kravlar runt i lådan i jakt på mamma eller ett syskon att krypa ihop med.
Hur man står emot....ja, det är inte lätt vill jag lova :)

Den här veckan blir ganska lugn, lydnadsträning på klubben en kväll och eventuellt träning en kväll med Diki och Nixo.

Nu ska jag ut i solen igen och verkligen njuta av de sista lediga timmarna.

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Christina

Hur söta som helst! Vet inte vad du fick i dig igårkväll men vi som följde dig hemåt på din promenad idag var Dexter och Kitty, Mixtra var hemma med bäbisarna.

2009-05-10 @ 19:57:29
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Cissy

Haha, klart det var Kitty. Jag var nog lite inne på Mixtra bara för att jag skulle skriva om valparna :)

2009-05-10 @ 21:35:13
Postat av: Charlie

Supersöta!!

2009-05-12 @ 19:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0