Nixo som fotomodell

Helgen rusade iväg som vanligt och veckan är nu igång igen.
I söndags var vi på ringträning på hässleholmsgården. Jag tränade med både Nixo och Diki.
Ted som gav oss tips och råd var väldigt duktig och gav jättebra råd. En väldigt nyttig ringträning.

Extremt fokuserad matte. Det gäller att hålla kolla på hund, koppel, fart och gärna sina egna fötter :)
Igår var vi nere vid grannyran så Nixo fick busa av sig. Han och lill Alice leker så gulligt ihop. Ska ta med videokamera nästa gång.
Idag har vi varit nere hos Christina, jag har fått se valparna för första gången. Hur söta som helst!!!Tänk att Nixo har varit så lite, svårt att förstå nu i efterhand. Valparna krälade rundor och pep lite i jakten på mamma Mixtra. Efter en stund gick jag och Christina ut på promenad med de tre andra, dvs Dexter, Kitty och Nixo. Det blåste en hel del, men regnmolnen hade spruckit upp och solen stack fram.
I helgen har Nixo även fått leka fotomodell. Jag ville liva upp en kollega som är allvarlig sjuk. Så jag tänkte att eftersom Nixo tycker så bra om honom och han även tycker om Nixo väldigt mycket så kunde han få ett kort på Nixo att ha och titta på.
Det blev många lustiga bilder innan vi fick det perfekta.

Bildens karaktär skulle vara livfull...den här bilden är livfull men inte precis vad jag ville ha...

och här hann inte jag riktigt ur bild..

nu börjar det likna något.. Men jag ville gärna att hans ansikte skulle synas...

Tillslut föll vi för den här bilden. Trixet som Nixo nog tycker är roligast att utföra...

Over and out för idag!

Kommentarer
Postat av: Yster

Jättefina bilder! Har du några foton på valparna? :)

2009-05-06 @ 16:40:02
Postat av: morfar

Morfar hälsar och hoppas att hans lekfullhet inte ställt till det för mycket för lillgrabben. Förlåt!

2009-05-09 @ 07:57:30
Postat av: malin

häftiga bilder ;)gillar den high five hehe

2009-05-27 @ 13:33:11
URL: http://lilleville.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0