Debut för 4-spannskörning

Igår var det dags för Golden Go. Vi åt en jättegod middag och sen var det utställningsdags.
Det började med juniorhandling. Det var jättespännande och sen var det extra roligt eftersom Sara Cansund vann :)

Grattis Sara, du är så himlal duktig :)

Sen var det dags för Golden Go. Det var ett femtiotal hundar anmälda och alla var jättefina. I år ställde jag inte någon  hund, så jag agerade fotograf under kvällen :)

Vinnaren blev denna urtjusiga Malamute hane. Han var så himla ståtlig och älskade att stå i centrum för all uppmärksamhet. Han var dessutom jättetrevlig och jag fick en puss av kvällens vinnare :)

Idag var det dragträningsdags för Nixo så vi åkte ner till Christina. Hon frågade om jag ville köra fyrspannet. Jag har ju bara kört med två hundar innan, men någon gång ska ju vara den första.
Så vi selade för Mixtra, Dexter, Kitty och Nixo, sen bar det av.

Hundarna från vänster, Mixtra, Kitty, Dexter och Nixo. Alla fyra jobbade på riktigt bra och det var jätteroligt att köra :)


Här har Nixo fått syn på Christina och försöker gena lite, han tyckte det var onödigt att ta ytterkurva, men det var Mixtra som bestämde var spannet skulle gå ;)

 
Här är gänget nästa hemma igen. Nixo jobbade på jättebra idag och vid vilopausen efter halva sträckan la han sig tom ner. Det kom väl som en överraskning hur jobbigt det var när man drar hela vägen ;)
Vi kom hem välbehållning och med kunskapen om hur fort det går när en katt passerar vägen. Mixtra hade även med några presenter hem till Christina i form av kardborrar ;)

Det var som sagt var jätteroligt och jag kör gärna igen. Tack Christina för att jag får förtroendet att köra dina hundar.

Så nu är hunden trött och matte också, resten av kvällen tänker vi spendera på soffan :)

På återseende!


Kommentarer
Postat av: elisabeth, roger, atlas och yzer

Guuu vad mysigt.... alltså att köra trehjuling och att de dra en... och det måste vara himla bra motion för dem oxå. Ser riktigt bra ut. Och fina bilder du har tagit!!! kram

2009-10-18 @ 18:30:11
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: elisabeth, roger, atlas och yzer

Hej igen.. Atlas är van med skrindan så den biten kan han redan och använder även klövjeväska. Så dem är han van vid. Men med Yzer vet vi inte hur det är så där får vi väl testa för det hade varit kul om båda kunde göra det samtidigt bredvid varandra som man ser på era bilder. Tack för det!! säger Atlas och Yzer..s om flugsvampen. kanske testa båda med vars en bilddäck? eller båda på en? klart till att börja vars en så dom är vana vid bildäck. kram

2009-10-18 @ 21:42:47
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Åh det ser härligt ut! :) Tränar ni bara eller tävlar du också? :) Jag fantiserar mig bort i draghund värld ibaldn :) Min hund älskar att dra och just nu börjar vi lite mjukt då han äntligen är över 18 månader :)

2009-10-18 @ 22:11:30
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Sofia

Heja, heja!!

2009-10-18 @ 23:44:55
URL: http://www.svartisens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0