Drag drag drag :)

Just nu är det mest dragträning som snurrar i huvudet.
Det har börjat lossna för lilleman och det är jätteskönt!

I onsdags hade vi kursavslutning på agilityn. Första loppet var han okoncentrerad och rev och rymde och sniffade...kan väl erkänna att jag blev något irriterad....
Men vi tog oss ett snack bredvid banan och körde en massa kontaktövningar och sen gick vi in för att köra ett lopp till.
Banan som var uppbyggd var av samma svårighetsgrad som inträdesprovet kommer vara till fortsättningskursen. Så det gällde ju att visa att vi kan gå vidare...
Andra gången fick vi en bra start, körde lite safe och körde vänsterslalom istället för höger. Han rev inte ett enda hinder den rundan och farten kan jag inte klaga på.
Vi kommer i mål och instruktören är jätteglad och frågar skrattande "har du varit och bytt hund?"...haha, det hade man faktiskt kunna tro!!
"Fortsätter ni så här så har ni inga problem att komma in i fortsättningskursen" blev slutbetyget och det är jag mycket nöjd med eftersom vi knappt kom med i kursen pga att vissa..inga namn nämnda...inte kunde hålla nosen från gräset...

Igår var vi i Halmstad och var supportrar till Christina och Lacey. Lacey blev BIR och BIG-2. Vi var väldigt stolta :)
Nixo fick mest leka pajas och det gillade han. Han fick vara gubben i lådan och leka med nästan alla hundar han träffade. Lacey blev lite svartsjuk över att Nixo lekte med andra hundar, men Nixo verkade väldigt nöjd med att han fick all uppmärksamhet :)


Lacey efter BIG bedömningen. Christina var redo att gå, men Lacey gillade att bli fotograferad :)


Gubben i lådan :)
Han gillade skarpt att det gick att öppna i taket, då kunde han ju spana och sniffa efter tjejer medan vi andra tittade på hundarna i ringen :)

Idag har jag och Christina kört varsitt tvåspann igen. Det var blött och mörkt, men vi klarade det fint ändå. Behöver dock lite mer reflexer på min trehjuling så det får vi ta och införskaffa.

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Haha så söt! :) Jag skrev till dig förut men fick aldrig svar tillbaka, så man frågar igen :) tävlar ni i dragsport? Jag är väldigt intresserad av det och därför undrar jag :)

2009-10-27 @ 13:12:53
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Anonym

aaahhhh du har fått rätt på texten ser jag.. vad bra!!! hihihi... ser att Nixo njuter av att vara gubben i lådan..s fint foto på honom. Ha det gott! kram

2009-10-27 @ 18:18:11
Postat av: Mimmi & Bamse

Okej, var ska ni tävla? :) vi var och tittade på draghund SM i Ånnaboda i lördags.. Börjar fundera på att prova i en lilla tävling med Bamse någon gång :)

2009-10-27 @ 23:01:43
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Okej :) Vad är Kosta Of Snow för tävling då? :)

2009-10-28 @ 14:12:27
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0