Går inte dagarna snabbare nu??

Tycker veckorna och dagarna rullar på fortare och fortare, måste snart dra i nödbromsen så jag hinner med.
Vi har haft ett regnigt höstväder under ett par dagar, men solen dominerar fortfarande fast termometern har ramlat ner på ca 4 grader kvällstid.

Under förra veckan blev det inte så mycket gjort. Jag var på konferens i Stockholm onsdag till fredag. Nixo fick vara hemma med husse och det tror jag han trivdes utmärkt med. De gick ner till grannyran på kvällarna så han fick springa av sig lite, Nixo alltså, inte husse :)

Mys hemma i soffan :) Hinken har mörka ögon, tyvärr var inte kameran i min mobil superbra märker jag..

I söndags åkte jag och Nixo till Hässleholmsgården där det var ringträning och rallylydnad. Jag höll i rallylydnaden så det blev bara lite träning med Nixo. Koncentrationen var inte den bästa men den var mycket bättre än vad den har varit. Så det känns som att det går åt rätt håll. Jag körde även ett varv med Kitty och Lacey.

Igår åkte vi till Yvonne som bor på den västra sidan av skåne. Vi åt jättegod mat och pratade en massa. Det var jättetrevligt och jag tycker det är tråkigt att hon ska flytta. Men självklart är jag glad för hennes skull :) Jag önskar er all lycka med hotellet :) Vi ska ses en gång till innan hon flyttar på fredag eftersom hon är jättesnäll och har lånat ut en sak till mig....mer om det får ni se senare i veckan :)

Flisan, Humlan och Nixo...Doris var på äventyr..

Idag var vi nere hos Christina och dragtränade. Nixo fick gå i fyrspannet och jag fick en vilodag. Tyckte inte han jobbade så bra i början (jag körde bil bakom), men på vägen hem hjälpte han till riktigt bra.
Är osäker på hur vårt mål ska uppfyllas i vinter, men vi jobbar vidare och jag ska försöka peppa honom ännu mer och ännu positivare. Självklart är allt väldigt glatt redan nu, men jag får nog lägga på ett kol till.

Ingen superbild....men det gick ju så fort :) Ni ser säkert vem Nixo är...han som ser absolut lyckligast ut, han har ju hittat matte igen ;)

När jag kom hem så hann jag gå av honom en sväng och då gick vi förbi grannyran. Han lunkade av sig själv medan jag fotade och snackade.

Det var en liten men tapper grupp som träffades idag. Marie som inte ville vara med på kort och Gunhild som är Önnestads svar på Blondinbella och Anna Anka i en härlig mix :)

Karin som är Gunhilds hund. Det är hon som håller farten uppe i gruppen genom att bära pinnar och bollar SAMTIDIGT i munnen ;)

Alice som är Maries hund. Hon är med på allt från att tugga pinnar, jaga bollar och brottas. Bara det händer något...annars fixar hon det själv...gräva är då favoritsysselsättningen ;)

Och så Nixo pixo :) En glad grabb som älskar sina kompisar högt...även Emil ;)

Resten av veckan är fullbokad som vanligt, men det är bara kul :)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth,Roger,Atlas o Yzer

aooow vilka härliga bilder... har kollat varje dag om ni har ngt på gång och idag weeee fick vi läsa lite om vad som har hänt för er. Det kommer gå så bra så med det du oroar dig för. Inget att oroa sig över. Nixo är duktig! kram elisabeth roger atlas och yzer

2009-10-14 @ 19:39:21
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: emie

Visst går dagarna, veckorna och månaderna fort.. var ju nyss sommar och nu är det snart julafton :-P

Men ni verkar hinna med mycket :-)

2009-10-16 @ 13:54:48
URL: http://livetmedemie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0