Energin börjar återvända..

Energi nivån börjar komma tillbaka, har varit skönt att ta det lite lugnt. Men man kan ju inte ta det för lugnt :)

Så igår var vi på Hässleholmsgården.
Vi började kvällen med att jag instruerade lite lydnad för fem personer. Lite grunder och vad man bör tänka på. De har lite att träna på tills nästa vecka.
Birgitta fick träna med Nixo. Instruktionerna för honom var utan krav, mest korv ;)
Fungerade jättebra och båda verkade uppskatta det hela.

Christina kom förbi och lämnade Stella. Stella är en fodervärdstik som i vanliga fall bor hos Bea. Men just nu bor hon hos Christina.
Efter att jag hade instruerat de andra så tog jag Stella och körde lite lydnad. Hon var lite tveksam i början till vem jag var, men insåg snart att det var jättekul. Dessutom hade jag supergott godis ;)

Vi hade för kvällen även satt upp en tunnel och däcket, så först gick jag bort med Stella och körde lite agility. Hon är snabb till tusen och kan ju alla kommandon. Det var en sån härlig känsla. Den har jag inte haft sen jag körde med Sally :)
Sen tog jag Nixo och körde med honom. Han var också jätteduktig men han skickades inte från samma svåra vinklar som jag körde med Stella. Han är ju faktiskt nybörjare :)

Sen grillade vi lite korv och hade det trevligt.

Jag hoppas jag hinner köra mer agility med Stella i helgen när vi är i Visseltofta. Där ska vi även träna rallylydnad och det ska blir riktigt kul att köra med henne eftersom hon tävlar i det :)

Ikväll är det agilityträning med Nixo och han är taggad efter att ha fått vila, det märktes igår.

Här körde vi en runda i trädgården. Det här tycker han är KUL!

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth Roger Atlas Yzer

ooooo!!! vilken härlig bild på Nixo.. man ser verkligen att han gillar det. Skönt att energin är tillbaka igen. Har nu kollat att det är start kl 13 på visseltofta och bra att du säger till att vi inte ska glömma stolarna. Det hade jag inte tanke på tack!!!! sköt om er! så ses vi i Visseltofta till helgen.. kram Elisabeth, Roger, Atlas och Yzer

2009-09-16 @ 20:11:13
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0