Temperaturen sjunker...

Vi börjar märka av hösten. Löven faller till marken och temperaturen sjunker.
Perfekt att börja med höstträningen. Kondition och styrka handlar det om för både min och Nixos del.

Målet är att i februari 2010 tävla i Furudal.
För att vi ska klara detta ska jag genomgå Gröna Kortet kursen inom kort, lincensen ska betalas in. Men det viktigaste av allt är självklart min och Nixos träning fram tills dess.

Igår hade vi vilodag. Jag var på Hässleholmsgården som hade utställning.
Fick i uppdrag att vara fotograf i BIS finalen.
Träffade många bekanta och några nya. Alltid lika trevligt :)

Camilla var där med sina fina hundar. Nixos flickvän till höger på bild :)

Och dessa små har charmat mig :)

Winston som blev BIR (bäst i rasen)

Det var många duktiga hundar och handlers. Mest imponerad blev jag nog av lilla Elisa 9 år gammal. Hon ställde sin border terrier och var mycket säker på sin sak. Så himla härligt att se barn med sån koll! Hon visste precis hur allt från borstning till att visa själva hunden gick till. Hennes lilla vovve blev BIR valp och fick vara med i BIS finalen. Jag tror faktiskt inte jag någonsin har varit så nervös vid ringside som jag var igår. Hon blev uttagen första rundan, uttagen andra rundan och helt plötsligt står hon kvar när det är bara är fem hundar kvar. Kan väl erkänna att vi jublade ganska högt :) Placeringen blev R (reserv, 5:e plats) i BIS Valp finalen. Hur många de var från börjar vågar jag inte riktigt svara på, men de var iaf 30-40 valpar. Vilka prestation! Både hund och matte var trötta när allt var klart, men när hon insåg vilken stor rosett hon hade vunnit så glittrade det till lite extra i hennes ögon.
Ett stort grattis till Elisa och jag hoppas att vi kommer se henne inom juniorhandlingen i framtiden.

Idag har vi jobbat lite hemma och fixat iordning inför hösten.
Passade även på att cykla 5 km med Nixo, det var ju bara 15 grader så jag ville passa på :)

På återseende!


 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Alltid lika kul att kolla in här i bloggen!! Måste bara hålla med om illa Elisa. Så kanonduktig att man blev avundsjuk!! Jag var helt värdelös att visa hund i hennes ålder. Hur duktig kommer hon inte att vara on 5 år. Hu vad spännande!!!

Ja, det var en kanondag måste jag säja. Alla gamla och nya bekanta. Så kanontrevligt att det är frågan on inte flytten ut på Hässleholmsgården var en bra grej istället för inne och trångt.

Kenzo hälsar att han tyckte det var trevligt att träffa dig. Tessie har ju snackat om en vit kille med snygga öron hon är tänd på... Kenzo föredrog hans matte då han gillar tjejer!! Ha ha

TACK för jättefina bilder!

Kram Camilla och hårbollarna

2009-09-27 @ 16:53:16
URL: http://www.mamiroufs.se
Postat av: Marie Olsson

Vad kul att se foto ifrån utställningen, kunde tyvärr inte vara där själv. År också djupt imponerad av Elisa och hennes lilla plupp, vilket par och jag tror vi kommer att få se mycket av henne och hennes Mille iframtiden

Kram

Marie

2009-09-28 @ 14:31:30
URL: http://ezys.se
Postat av: Malena

TACK för senast! Jätte trevligt. Nästa gång blir de mer livat ;) Jag får bjuda den som bjöd mig på pizza då... GLÖMDE ju helt bort de!! KRAM

2009-09-29 @ 14:15:12
URL: http://ojma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0