Förberedelser...

Till helgen är det dags för utställning för Nixos del. Han ska ställas i bruksklass i Vaggeryd. Första gången för honom i den klassen och det känns stort. Jag har tidigare ställt honom i valp och unghundsklass, och nu är han redan i bruksklassen.
Han ställs i den klassen eftersom han klarade dragmeriten i vintras.

Så idag åkte vi till mina och Sallys agilitykompanjoner, Lena och Greger. De har ett trim och de var snälla nog att låta mig och Nixo komma ner. Att ha möjligheten att bada honom i ett höj- och sänkbart badkar är rena drömmen för min rygg.

Lena och Greger var så snälla att de hjälpte mig hur mycket som helst. Greger gjorde alla lyft med Nixo och han gjorde även den största delen av badningen.

Det är inte Nixos favoritsysselsättning att bli badad. Men Greger hade god hand med honom :)

Sen flyttades han till ett annat bord och där blev han fönad och borstad. Jag hade lite tur så att deras kund uteblev så jag fick hjälp av både Lena och Greger att torka honom. Jag är evigt tacksam!! Tänk hur fort det går med två fönar och en person som hela tiden har full koll på hunden.

Nixo är inte superförtjust i att bli fönad, det låter nog för mycket i hans tycke, men han är ändå snäll hela tiden.

Så efter en och en halv timme var han torr och nerplockad från bordet.

Då blev det godis och det tyckte Nixo mycket om, iaf när Lena plockade ut "rätt" godisar ;) Han är inte lite kräsen han!!

Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilderna, de är tagna med min mobil.

Imorgon är det dags för rallylydnad igen, det ska bli kul. Jag missade förra veckan eftersom jag var på konferens med jobbet i Stockholm. Men jag tror vi hänger med snabbt igen.

Hinken och jag var även iväg och tittade på kvalet till SM i motorkross i helgen, bilder kommer senare då jag håller på att greja med dem just nu.

Så nu hoppas jag att alla våra vänner och läsare håller tummarna för oss på lördag. Jag har ett mål men jag är lite skrockfull och vågar inte skriva det här ;)

Nu ska jag gå och vila ryggen och Nixo han sover gott och drömmer säkert om vatten och fläktar ;)

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Charlotta

Söt blöt hund!



Håller tummarna för er på lördag!



Kram

2010-04-22 @ 16:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0