Pappa på besök :)



Idag blev det en cykeltur med Marie och Allis. Vi cyklade upp till skogen och Nixo var riktigt taggad. Han drog mig hela vägen upp, duktig draghund ;)
Sen när vi kom upp till skogen så släppte jag honom och fick själv kämpa mig igenom alla backar medan han och Allis sprang omkring och sniffade och sprang rundor.
Inga rymningar idag och det är jag väldigt nöjd med. Jag hade fullt upp med cykeln så jag hade inte riktigt tid att kolla efter Nixo. Tur nog hade jag Marie med mig som höll ett vakande öga på oss båda ;)

På vägen hem fick de bada lite i bäcken. Nixo stod med stilla och svalkade av sig och drack lite. Men stackars lilla Allis fick kämpa för hon höll på att dras med med strömmarna. Men det gick bra och Nixo verkar lugn och tillfreds ikväll.

Imorgon är det fredag och sen är det full fart för det är helg. På lördag är det dags för brukshundklubben och rallylydnadsträning och på söndag har Christina anmält Nixo, Kitty och Mixtra till Skånedraget. En dragtävling nere i Höör som körs på barmark. Jag hänger såklart med som en hjälpande hand och fotograf :)



På återseende!


Kommentarer
Postat av: Malena

Han är så fin!! =)

2010-04-08 @ 22:37:44
URL: http://valjelivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0