Skånedraget

Helgen passerade lika fort som den brukar.
I lördags var vi på rallylydnadskurs i tre timmar. Det var blandat teori och praktik, jättebra upplagt.
De hade byggt upp två banor som vi fick torrgå innan vi fick gå med hundarna. Att torrgå en bana är jag ju van vid från agility så det var inga problem. Men man märkte på de andra i gruppen som inte har gjort det innan att de tyckte det var lite pinsamt ;)

Nixo var iaf jätteduktig och det verkar som han tyckte det var jätteskoj. Det känns som att det här passar oss jättebra och förhoppningsvis kanske vi vågar oss på en tävlingsstart till hösten :)

Igår söndag åkte jag och Christina ner till Höör med alla hundarna. Där annordnade SPHK Södra Skånedraget. En barmarkstävling för alla som vill.

Christina hade anmält Nixo, Kitty, Mixtra och Dexter till fyrspannsklassen. Det var ganska många människor där och det var en väldigt trevlig atmosfär. Många var intresserade av att vi kom dit med samojeder, väldigt skojigt faktiskt :)

Hela ekipaget på plats och Christina är iväg och anmäler sig och hundarna.


Det var mycket folk och hundar på kursgården där tävlingen hölls.


Hundarna selades i god tid då vi råkade se fel på starttiden. Så det var bara att sätta sig ner och vänta en timme till ;)


Lacey tyckte det blev jättetråkigt när de andra hade kört iväg. En stor gäsp blev det.


Här kommer de tappra. 15 grader varmt och sol...det är för varmt för samojeder. Men vi tog det som en träning och hundarna kom runt 4,5 km på hyfsad tid under rådande omständigheter.


Mixtra och Dexter fram och Kitty och Nixo bak.

Alla var glada och nöjda när vi åkte hem och det är huvudsaken. Jag blev lite sugen på att köra så jag hoppas att jag kan få ihop ett tvåspann till hösten och köra själv :)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Christina

Du hade avlidit i backarna Cissy! Inte ens sprayen hade hjälpt tror jag. Men till höstens tävling är det kanske lite svalare kan man hoppas.

Alla hundarna ser ju glada och nöjda ut i varje fall och jag älskar gäspbilden på Lacey!

2010-04-13 @ 17:35:04
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Martina & Chess

Hej Cissy !

Måste bara säga att jag älskar sättet du skriver på om bilderna och hur nixo tänker! Jag blir så full i skratt varje gång jag läser din/er blogg :)Och riktigt fina fotokollage du gör !

/ Martina & Chess

2010-04-14 @ 17:14:22
URL: http://chessan.blogg.se/
Postat av: Milla....

Gud det är så vackert!

2010-04-14 @ 18:20:05
Postat av: Malena

De ser så himla härligt ut!! Tänk om jag hade haft en egen vagn och kunnat låta Annie dra!! tjohoo vad de hade gått undan i Valje skogarna då =) KRAM på dej

2010-04-20 @ 13:54:12
URL: http://valjelivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0