Utställning i Vaggeryd

Igår var det dags för utställning i Vaggeryd. Jag ställde Nixo i bruksklass och där blev resultatet följande: 1 kv och 2 kk. Det betyder att han är av mycket god typ men att han kom tvåa i sin klass. Dvs han blev slagen av den andra hanen som han tävlade emot.

Men jag är jättenöjd med Nixo, han visade sig från sin bästa sida och uppförde sig exemplariskt i ringen.

Jag ställde även Lacey (Christinas juniortik), hon fick en 1:a i kv och vann sin klass med Hp (hederspris)

Och tillsist (men inte minst) ställde jag Dexter (Nixos morfar). Han ställdes i veteranklassen då han är 9 år drygt. Han vann sin klass och gick vidare till bästa hanhundsklass, han vann den med och eftersom ingen tik hade fått CK (certifikatkvalite) så blev han även BIR (bäst i rasen)

Vi gick då vidare till den stor BIS finalen som var på eftermiddagen. Han ställdes först i BIS Veteran och blev 3:a, sen ställdes han i BIS (Bäst in show) och VANN!!!

Den fina rosetten som vi vann :)

Han var jätteduktig och tyckte nog det var kul att springa med mig för han viftade på svansen hela tiden ;) Det var första gången jag ställde honom och jag var lite nervös innan, men det gick ju kanonbra!

Nixo sov gott i bilen på väg hem. Han, Lacey och Dexter kurade ihop sig och somnade väldigt fort.

Tyvärr har jag inga foton från dagen men om någon annan har några foton på mig eller hundarna så mottages de tacksamt :)


Idag har vi gått med Nina och tjejerna i skogen. Nixo fick gå lös nästa hela promenaden. När vi gick på de stora promenadstråken så hade jag honom kopplad, men ute i skogen fick han gå lös hela tiden.
Han badade, busade och sprang hela tiden. Promenaden tog på krafterna och i slutet så lommade han och Tilda efter mig och Nina medan Flinga sprang på helt oberörd, det är border collie krafter det ;)

Nixo, Flinga och Tilda efter skogspromenaden.

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Härligt att du var nöjd med Nixo.. Tror inte Atlas skulle fixa detta för han är ju så sprallig som tusan..s... Bilderna kommer! jag lovar.. så du får se hur det går med trehjulingen men som du säger.. måste kolla gradantalet.. om det går så testar vi detta nu till helgen.. och då blir det tidigt på morgonen.. som sagt.. den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge..blink.. kramar säger vi härifrån till er

2010-04-29 @ 07:29:20
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hej !!! Vi vill passa på att säga trevlig Valborg till er från oss här! Hoppas vädret är lite bättre än vad vi har. Lite regn emellanåt och ibland sol men för det mesta molnigt. Ha nu en trevlig valborg!

2010-04-30 @ 15:42:25
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0