Förändringarnas vind...

Eller vilken vind är det egentligen som blåser. Utomhus har det gått från högsommarvärme till hösttemperaturer och rejäla stormvindar.

Här händer det iaf en hel del.

Jag vill börja med att gratulera MAMMA som fyller år idag! Hipp hipp hurra!! Tyvärr kan jag inte vara med och fira dig idag, men jag lovar att äta italienskt precis som ni ska göra och jag har tänkt på dig hela dagen :) Jag hoppas du får en underbar kväll där allt handlar om dig! Du är världens bästa mamma och jag saknar dig varje dag, men du är ju bara ett samtal bort :)

Vad har mer hänt, jo min dator är fortfarande trasig, så jag sitter vid en lånedator. Jag har därför svårt att ändra headern och liknande på mina sidor, alla bilder ligger ju på den trasiga datorn. Jag väntar på en offert vad det kostar att laga den.

Sen har det ju hänt lite mer. Mitt nya lilla stjärnskott har ju flyttat hem. Efter mycket funderande och tittande så bestämde jag mig för att lilla lila skulle bli min lilla Minus :)

Mer fakta och information om Minus finns på min hemsida. Under länkarna ligger den under "vår hemsida".

Jag har iaf lyckats fotografera den lilla busen och här kommer lite bilder (några bilder finns även på vår hemsida).


Mattes lilla apportör :)


Nixo sover gott i bakgrunden och lilleman tuggar på ben.


Nixo är inte överförtjust i nykomlingen, men de kommer närmare och närmare varandra..


Hämta leksaker är jättekul, apporteringen ska vi underhålla :)


Nixo är inte nöjd, men Minus har avancerat ytterligare en bit närmare ;)


Tränar på travet och med leksak i munnen som vanligt :)


Sen en eftermiddag fick Nixo helt plötsligt för sig att man kunde leka med den lilla, det blev draglek vilket båda uppskattade.


Sen blir man jättetrött och somnar i soffan en stund :)

Jag hoppas att jag kan komma mig för och uppdatera lite oftare nu när det händer så mycket.

Vi har vår sista semestervecka och eftersom graderna börjar gå ner mot lagom träningstemperatur hoppas jag att vi snart kan börja dragträna lite.

Igår började även Nixos och min fortsättningskurs i rallylydnad. Första träningen var väldigt nyttig och vi hade jätteroligt. Nixo var på strålande humör, han fick ju ha matte för sig själv en stund ;)

Nu är det dags att laga lite italiensk mat :)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: emily

Yeyy!! äntligen en uppdatering :) Hoppas datorn går att rädda... inte roligt att bli av med alla bilder =/ Han är söt den lille skiten :)

2010-08-25 @ 20:42:09
URL: http://emilybackman.blogg.se/
Postat av: Christina

Härligt med nya bilder och jag håller med Emily, hoppas verkligen den går att rädda!

2010-08-25 @ 21:26:05
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Anonym

Härligt med nya bilder och jag håller med Emily, hoppas verkligen den går att rädda!

2010-08-25 @ 21:26:47
Postat av: Syster Y

Åh vad roligt med en uppdatering!!



Minus är ju löjligt liten och söt. Jättekul bild när Nixo håller i leksaken och Minus hugger efter den -kanon!



PoK

2010-08-25 @ 22:32:28
Postat av: Elisabeth

OH!!! vilka härliga bilder.. fasiken vad man blir sugen på en liten valp!!! men men.. det får räcka med dem två stora busarna man har hemma.. kram

2010-08-26 @ 16:22:51
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0