Officiellt vänner..

Idag kan jag med säkerhet säga att Nixo och Minus har blivit vänner. Vi är precis hemkomna från uppletandeträning och grabbarna är nu ute på tomten och busar för fulla muggar. Det jagas, brottas, kampas och grävs...fast där sätter jag stopp! Lilleman kommer sova gott om en stund ;)

Imorse var vi ute på vår halvlånga morgonpromenad. Minus åkte ryggsäck ett tag men fick sen springa och busa med Nixo och alla växter som finns på sidan om grusvägen.

Vid 17 åkte vi och mötte Ann och körde ett pass uppletande med grabbarna.
Vi började med att gå med Minus i en fabrik där maskinerna var påslagna. Intressant och se, jag visste inte alls hur han skulle reagera. Men han gick där med svansen på ryggen och verkade inte dugg stressad eller rädd för någonting. Han fick sitta på en vagn som jag drog fram och tillbaka, men han bara satt där och tittade. Ingen rädsla alls, härligt att se :)

Sen gick vi ut till lagerlokalerna och jag sprang och gömde mig medan Ann höll i Minus. Han fick sen börja lära sig hur man hittar matte bland alla lådor och kartonger. Lite förvirrad men hittade mig alla tre gångerna och då blev han såklart jätteglad.

Sen fick han sitta i bilen medan vi gick till lagerlokalen med Nixo. Han fick leta efter mig ett par gånger och det var inga problem. Han kom ihåg från förra gången att man var tvungen att använda nosen och det gjorde han riktigt bra!

Sen tog jag ett föremål och gömde, gick tillbaka och släppte på Nixo. Han sökte av området ordentligt och jobbade på jättebra hela tiden. Han hittade föremålet säkert varje gång.

Här är lite bilder från dagen:

Morgonpromenaden med lite motvind fick öronen att resa sig...sen räcker han nog även ut tungan åt fotografen ;)


Här var en som inte ville bli fotograferad, det var en del vilt ute på fälten att hålla reda på tyckte han..


Går i storebrors fotspår, och tränar på travgången ;)


Sen i eftermiddags så släppte det...vänner för livet hoppas jag :)


Minus vill så gärna provsmaka Nixo..


Mys i fem sekunder, sen var det bus igen :)

Nu ska vi vila upp oss inför morgondagens träningspass. Grabbarna sover nu gott :)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

mmmm snacka om att vara avis här!!! första bilden på minus är urgulligt när han sticker ut med tungan. Härligt att de är nu officiellt vänner.. de se så goa ut tillsammans..

2010-08-26 @ 20:11:57
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: Syster Y

Åh Cissy, vad fantastiskt! Vilken dag - en milstolpe!

2010-08-26 @ 20:52:00
Postat av: Cissy

Syster Y: visst e det! Det är nästa som man vill fira med skumpa ;) Det var en sten som lättade från mitt hjärta :) Kram kram

2010-08-26 @ 21:26:54
URL: http://nixo.cybersite.nu
Postat av: Karin

Gud Så Mysigt det ser ut :) Sååååå Söta ihop :)

2010-08-26 @ 22:54:52
URL: http://bbkajsa.blogspot.com/
Postat av: sandra

Helt fantastiska bilder! Dom e ju helt klart bästa vänner nu! Åh dom e så fina! Kram till er alla tre!

2010-08-29 @ 11:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0