Puppies 5 weeks / Valparna 5 veckor

Den här helgen tillbringade valparna hemma hos mig och Nixo då Christina var iväg på släktfest. Det var en lärorik helg och det var roligt att lära känna valparna lite bättre. Men det blir inte lätt att välja! Valet väntar jag dock med lite till för att se hur de utvecklas.

This weekend the puppies lived in my home when Christina was away on family gathering. It was a educational weekend and it was nice to get to know the puppies bit better. But it is not easy to choose! But I want to wait a bit before I make the choice, i want to see how they evolve.


Jag fick hjälp av min snälla granne Elina med att fotografera stå och sittbilder på alla fem. Här kommer veckans bilder.

I got help from my good neighbor Elina to be able to take the puppy pictures. They are now five weeks old.

Vit valp / White puppy




Gul valp / Yellow puppy:





Blå valp / Blue puppy:





Lila valp / Purple puppy:





Grön valp / Green puppy:






Här är jag och min lilla medhjälpare :)
This is me and my little helper :)


Nixo och jag har nu semester i fyra veckor, självklart kommer bloggen uppdateras, förhoppningsvis lite oftare än vad jag har hunnit de senaste veckorna.
Idag var vi och simtränade för andra gången. Han simmade på fint och tog t.o.m en egen lite tur, den var inte stor, men dock en egen tur!!



Här är vi på en promenad efter simningen. Nixo gick lös den mesta tiden men i slutet körde vi lite lydnad och han fick gå kopplad. Han var jätteduktig och hade mycket bra uppmärksamhet på mig även om det var fullt med störningar runt oss.


På återseende / So long!

Kommentarer
Postat av: Erik

Härliga bilder :-)

2010-08-05 @ 08:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0