Snö...

Milde, här har det snöat i massor det sista dygnet! Det måste vara någon typ av nytt rekord. Tyvärr är det för mörkt när jag kommer hem från jobbet så jag kan inte erbjuda några bilder. Men imorgon ska jag fotografer så det står härliga till :)

Det här är taget förra helgen och sen dess har det kommit massor med snö. Nu ser man inte jordhögarna längre.

Ikväll bestämde jag och Christina att vi skulle ta en tur med hundarna. Hennes släde har stått uppe hos mig ett tag så jag tog tillfället i akt att prova Minus framför släden. Han är (i mina ögon) fortfarande för ung för att dragtränas, men det var en så kort tur så jag var bara tvungen att prova. Och lillkillen har verkligen draget i sig. Han siktade rakt fram och sen var det full rulle. Nixo fick snällt hänga med ;)

När vi kom fram satte vi in Minus i bilen och satte fast de andra. Sen drog Christina och gänget iväg medan jag hade en gråtande Minus bak i bilen. Man ska inte förmänskliga hunden, men jag har aldrig hört honom låta så när han såg att de försvann utan honom. Stackars liten!

När jag kom ner till Christina gick jag först en liten runda med Minus och även Dexter fick komma ut på en promenad. Sen såg jag pannlampan närma sig i hög hastighet.
Jag och Minus ställde oss vid husknuten och hejade på, ja faktiskt, vi hejade båda två. Jag tjoade och han skällde. Det är samarbete det ;)


Sen blev det en avkopplande kväll nere hos Christina och Nisse med en kopp te.


Angående Pippi (katten) som jag skrev om i förra inlägget. Det gick bra och hon slapp dränage den här gången. Så det blev antibiotika i 10 dagar istället, men det är inga problem eftersom hon älskar medicinen. Så både jag, Pippi och plånboken var ganska glada när vi gick därifrån ;)


Nu ska vi försöka hitta kudden och ladda om inför morgondagen och mer körning. Jag hoppas att min rygg är bra nog till att ta en tur med skidorna och Minus. Nixo får ta en tur med spannet igen, det känns lyxigt med snö härnere.

Också taget förra helgen.


På återseende!


Kommentarer
Postat av: Christina

Inte klokt vad töandet tog på snön förra helgen, det var ju jättelite! Tur vi fått påspädning med ett par dm i veckan. Åtminstone var det så mycket på vägarna jag körde igår kväll, underbart, men kallt i kängorna!

2010-12-18 @ 10:14:17
URL: http://www.swedsams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0