Stora killen!!

Här rullar det på i hög hastighet!

Minus har hunnit bli 6 månader!! Tänk så fort tiden går (fast det säger jag ju varje månad).

Stora killen började lyfta på benet på sin 6 månaders dag, man blir stor då tyckte han nog. Nixo tittade på honom och skrattade nog lite på hundvis när balansen tröt. Men skam den som ger sig, han trippade stolt fram till ett träd och slängde upp benet i luften och sen dess fungerar balansen. Nixo sniffade lite men tyckte inte det var något att bry sig om. Han och lillebror kan ju hjälpas åt att kissa in alla träd i sin närhet, en fördel kanske Nixo tyckte ;)

Den berömda spökåldern har också börjat komma. Än så länge låter han "uff uff" när han ser en skugga som han inte känner igen. Annars verkar han ganska orädd.

Jag har anmält honom till två utställningar och en till är på g. Mer om dessa tar vi när det närmar sig.

Förra året gick vi en handlerkurs för Gerard O´Shea, och nu är det dags igen. Första helgen i februari går vi fortsättningskursen. Tack till Liselott och NSKK som fixar och donar! Den här gången kommer jag gå med Minus och det är verkligen en höjdpunkt.

Men nu ska ni inte tro att Nixo är bortglömd på något vis. Han tränar inför Samojedveckan i Furudal. Han körs av Christina tillsammans med tjejerna ungefär tre gånger i veckan. Igår var första gången på en vecka eftersom vi var borta över julen. De körde en runda på ca 1,2 mil och hundarna verkar vara i bra form.

Ja ni ser, det rullar på ;)

Ikväll ska vi gå en kortare promenad och sen ska jag på allvar dra igång klickerträningen med Minus och börja lära in lydnadsmomenten. Jag har medvetet väntat för att jag är nyfiken på att se hur han utvecklas utan träning, men nu är det dags att lära in lite fler kommandon än stå, stanna och kom.
Nixo kommer bara få några korta pass för att han inte ska känna sig utanför. Vi har lite smågrejer jag vill finslipa på innan rallylydnaden drar igång. Men hans huvudsakliga sysselsättning nu är draget och då behöver han vila mycket mellan träningarna.

Nyår närmar sig med stormsteg. Jag hoppas att alla väljer bort nyårsraketer och istället kör alternativet tomtebloss. Det finns så många djur som blir skrämda.


Nu är det dags för mat, promenad och träning!


På återseende!


Kommentarer
Postat av: Malens

Du har då alltid fullt upp :) tack för att du är en så Go vän!!

2010-12-29 @ 20:01:43
URL: http://valjelivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0