Vinterlandskap..

Det är just nu jättemycket snö och minusgrader i Skåne. Det är en perfekt samojedvinter och jag hoppas det fortsätter på det här viset.

Bild: Lånad

Våra lunchpromenader är underbara, kylan biter i kinderna när man pulsar genom snön och killarna är lite tokigare än vanligt. Det förgyller verkligen ens dag och gör att man har lite extra energi på eftermiddagen.


Det händer just nu ganska mycket och därför har jag inte hunnit uppdatera så mycket som jag hade velat. Det är lite bilder på väg in så forhoppningsvis blir det fler inlägg under veckans gång. Dessutom har jag äntligen fått besked från försäkringsbolaget angående min dator. Den gick sönder i augusti och jag har haft en lånedator sen dess. Den har inte alla funktioner som jag hade velat ha och den är ganska långsam med så det är jobbigt att
ladda upp bilder.
Men problemet kommer lösas nästa vecka då jag kommer få en ny. Så nu gäller det att jag väljer en bra dator som passar mig. Vågar man verkligen lita på försäljarna i affärerna? Ibland känns det som att de vill sälja mer dator än vad man behöver.

Igår var jag på julbord med jobbet på Ronneby Brunn. Det blev mycket julmat och sen uppträdde Linda Bengtzing med sin julshow. Den var kanon och jag hade en mycket trevlig kväll.

Nixo fick bo hos Milla, Fidde och Holly. De var så snälla så de körde ner honom till Christina i förmiddags och sen gav hon sig ut på en träningstur med Nixo, Kitty, Lacey och Vintra. Minus har bott hos Christina och har busat med alla hundarna som vanligt. Tack alla tre för hjälpen!

I eftermiddags åkte jag och Christina till Hässleholmsgården, det var dags för julkul med Ulf. Nixo fick vara hemma och vila efter dragträningen. Så jag och Minus åkte dit och anmälde oss. Det var jättetrevligt och Minus var duktig med alla hundar som var där. Han har sovit gott sen vi kom hem :)




Nu ska vi ta och tända våra adventsljus och njuta av söndagskvällen :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0