Nixos första Nordiska Mästerskap!

Är nu avklarat :)
Det blev ingen vinst och det blev nog ingen godkänd tid (för meriteringen), men under de förutsättningar som vi hade så är jag nöjd ändå. Nixo har kämpat väl och med en löptik i spannet så är jag faktiskt imponerad av att killen som är 23 månader klarade att gå med och jobba så bra.

Just nu ligger han och sover och det rycker i benen på honom...han springer nog milvarvet en gång till i sömnen ;)

Igår hann jag inte med någon uppdatering.
Det var första tävlingsdagen för oss och Christina och hundarna gick runt på 1 h och 2 minuter.
På eftermiddagen var det årsmöte. Ett trevligt årsmöte men som väcker en hel del fungeringar...någonstans mitt i funderingarna så blev jag kuppad av Christina ;) Jag blev föreslagen som suppleant i SPHK Samojeds styrelse. Med ett enhälligt beslut så blev jag också invald. Det ska bli spännande att sitta med och lära mig mer om rasen.

Kvällen slutade däremot i katastrof. Vi skulle äta middag på restaurangen här i stugbyn. De gör jättegoda pizzor där. Vi var ett sällskap på 13 personer som hade bokat plats kl 20. När vi kommer in kl 20.02 blir kocken/chefen/bokningsansvarige irriterad över att vi kom försent. När vi sen beställde mat så tog pizzadegen slut när det var fyra personer kvar, inklusive mig själv. Jag beställde då en rödspätta och det gjorde även Susanne som också bor i vår stuga.
Efter att ha väntat i en och en halv timme serveras maten till mig och Susanne, det ser jättefint ut...tills vi vänder på fisken...där är den kolsvart!

Jag klagar till kocken och han skäller ut mig för att jag klankar ner på hans mat. Det slutar med att jag och Susanne får tillbaka våra pengar och går därifrån. Där kommer jag INTE sätta min fot igen! Så igår blev det mackor till middag kl 21.45. Behöver nog inte skriva ut vilket humör jag var på....;/

Men nu ska vi inte gräva ner oss för att det är en tokig pizzabagare i byn.

Här kommer lite bilder från dagen...

Christina och spannets målgång dag 2. Fullt ös till slutet :)


Wouter och hans sexspann. Wouter och Margaretha har Nixos pappas Josh.


Dan och hans härliga hundar i starten, man kan ta det lugnt i starten men ändå komma runt bevisade dessa tre kämpar :)


Jag ville fotografera Nixo och hans pappa Josh. Men att få ner pappa Josh till sjön utan att riva omkull någon människa var lättare sagt än gjort. Men Christina och Margaretha hjälptes åt :)


Nixo till vänster, Josh till höger. De har några saker gemensamt. Fräknarna på nosen och intresset för tjejerna!


De verkar gilla samma typer av tjejer också ;)

Nu är det dags för prisutdelning så det får bli mer bilder imorgon.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: elisabeth

SOM ALLTID HÄRLIGA BILDER! Reagerade på det när ni var ute och åt. Hade jag varit som dig hade jag skrivit vilken resturang det var och varna alla att inte gå dit. bli utskälld för att man kom 2 minuter för sent och råga på allt det som hände sen. Hade han vaknat p fel sida eller.. usch.. synd att det blev som det blev. men du! ha en trevlig alla hjärtans dag från oss till er!! kram

2010-02-14 @ 19:41:16
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0